خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد تاکید کرد:

عزم جدی دولت در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۵۸۴

استاندار یزد گفت: دولت تدبیر و امید در حد امکان و با توجه به شرایط اقتصادی کشور از صنعتگران و تولید کنندگان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، سومین جشنواره تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان استان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد ، معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان و جمعی از صاحبان صنایع وتولید کنندگان در سالن همایش های اتاق بازرگانی یزد برگزار شد .

استاندار یزد در این همایش اظهار داشت: واحدهای صنعتی یزد باید قبل از تولید برای فروش تدبیر کرده و تولید را بر اساس سفارش مشتری انجام دهند.

"سید محمد میرمحمدی" ادامه داد: محور اصلی در برنامه‌ها و امور تولید باید مشتری‌مداری باشد و واحدهای تولیدی و صنعتی زمانی موفق خواهند بود که تولیدات خود را با سفارش مشتری انجام دهند.

وی عنوان کرد: اگر تولید کنیم و سپس منتظر مشتری باشیم، از کار عقب هستیم و متضرر خواهیم شد و هیچ‌یک از کشورهای موفق در حوزه تولید به این شیوه عمل نکرده‌اند.

میرمحمدی، رمز موفقیت در تولید کشورهای پیشرفته صنعتی را سنجش نیاز مشتری، کیفیت تولید، برندسازی و قیمت مناسبت برشمرد و افزود: قیمت باید مناسب و تنوع باید بالا باشد تا بتوان محصول را به بازارهای مختلف عرضه کرد.

استاندار یزد تصریح کرد: اگر کیفیت محصول بالا و قیمت آن مناسب باشد، آنگاه از مصرف‌کننده حمایت کرده‌ایم اما اگر مشتری ناچار باشد کالای نامرغوب را از روی ناچاری خریداری کند، حق مشتری مدنظر قرار نگرفته است.

میرمحمدی اظهار امیدواری کرد: شرایط تولید در کشور به ویژه در استان یزد به نحوی باشد که بتوانیم در بازارهای خارجی رقابت قابل قبولی با رقبا داشته باشیم.

عالی ترین مقام اجرایی استان ،  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واحدهای مشکل‌دار و تسهیلاتی که قرار است برای رفع مشکل نقدینگی آنها با هدف ایجاد امکان رقابت در بازارهای جهانی پرداخت شود، اظهار داشت: واحدهایی که امکان رقابت ندارند، بررسی‌های لازم را انجام دهند و سرمایه خود را بلااستفاده نگذارند و از آن استفاده بهینه و مطلوب کنند و در امور دیگر از آن بهره‌مند شوند.

استاندار یزد در پایان سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: دولت در مبحث اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی انجام داده و راه‌هایی را گشوده است اما تولیدکنندگان نیز باید حرکت کنند و تولید مناسب و با کیفیت انجام داده و قیمت‌ها را کاهش دهند و یک سیستم اقتصادی صحیح را در واحدهای خود حکم‌فرما کنند.

تولیدکنندگان به سود معقول اکتفا کنند
امام جمعه یزد نیز در این جشنواره با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید به سود معقول اکتفا کنند، گفت: سود بیشتر از حد معمول به طور قطع افت کیفیت را به دنبال دارد که این امر زیبنده تولیدکنندگان یزدی نیست.

"آیت‌الله محمدرضا ناصری" با بیان اینکه  مواردی باید در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای ما فرهنگ شود، اظهار داشت: در همه مراحل زندگی اگر برخی موارد برای ما فرهنگ نشود و وجدان به آن خو نگیرد و برای انسان تبدیل به عادت نشود، بسیاری از امور لنگ می‌ماند.

وی افزود: وجدان و فطرت ما باید خدایی شود و اگر این اتفاق افتاد، مطمئن باشید که خداوند متعال همواره ما را راهنمایی کرده و همیشه در مشکلات یار و یاور ما خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تصریح کرد: تولیدکنندگان باید از خلقت خدا عبرت بگیرند و بهترین تولیدات خود را در اختیار مردم قرار دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم از 13 واحد تولیدی و صنعتی برتر در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اهدای تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز