خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور در یزد:

برای شکل گیری تشکل‌ها، باید خود خواهی را به دیگر خواهی تغییر داد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۴۶

برگزاری همایش ملی سمن‌ها با حضور رئیس جمهور و اعضای کابینه، تدوین پیش نویس قانون انجمن‌های مردم نهاد طی ۵ روز و باحضور نمایندگان این سازمان‌ها از اقدامات موثر دولت است.

مشاور وزیر کشور در امور سازمان‌های مردم نهاد گفت: یزد شهری نمونه است ولی در ۴ سال اخیر آسیب دیده و باید دراین رابطه چاره اندیشی کرد.

به گزارش ایلنا از یزد، دکتر بهمن مشکینی، شامگاه چهارشنبه، در جمع مسئولان انجمن‌های مردم نهاد در محل اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: مشارکت در امور اجتماعی و فعالیت در این حوزه لزوما به اثر بخشی در کوتاه مدت خلاصه نمی‌شود و گاهی اوقات نسل‌های بعد ما اثرات فعالیت‌های ما را خواهند دید.

وی افزود: اداره کشوری با وسعت ایران، بدون تشکیلات، امری امکان پذیر نیست و باید چرایی آن را با تمام وجود درک کرد.

دکتر مشکینی با تاکید بر اینکه کار جمعی در ایران ضعیف است، تصریح کرد: باید از خود خواهی به دیگر خواهی برسیم تا تشکل‌ها و انجمن‌ها پایه ریزی شوند و بتوان با کادرسازی، اثرات فزاینده آن را در جامعه نشر داد.

مشاور وزیر کشور بیان داشت: باید ارزیابی‌های دقیق از کارکرد تشکل‌های داشت و بطور مثال در طول ۱۰ سال، تعداد اعضای تشکل‌ها را سنجید.

وی با اشاره به آیات قرآن و ذکر «رابطوا» در این زمینه گفت: یکی از تعابیر و تفاسیر این واژه، ارتباطات اجتماعی است.

بهمن مشکینی گفت: اگر من بخواهم تشکلی را پایه ریزی کنم، از محله خود آغاز می‌کنم، همسایه‌ها را در آن عضو می‌کنم تا همه مشارکت کنند و بتوانیم از آباد کردن کوچه و محله خود شروع کنیم.

وی با اشاره به اقدامات خوب وزارت کشور در این حوزه و در دولت تدبیر و امید گفت: برگزاری همایش ملی سمن‌ها با حضور رئیس جمهور و اعضای کابینه، تدوین پیش نویس قانون انجمن‌های مردم نهاد طی ۵ روز و باحضور نمایندگان این سازمان‌ها از اقدامات موثر دولت است.

دکتر مشکینی گفت: وقت برای تلف کردن نداریم، اگر به کار تشکیلاتی در این مملکت آغاز نشود به مشکل خواهیم خورد.

وی با اشاره به موفقیت ترکیه در جذب گردشگر از اقصی نقاط دنیا، این سوال را مطرح کرد که مگر تعداد آثار تاریخی ترکیه بیشتر از ماست؟ خیر! آنان برای گردشگری برنامه دارند، مراقب صحیح دارند، مدیریت صحیح دارند ولی ما هنوز به این مسائل نرسیده‌ایم.

مشاور وزیر مسکن در پایان گفت: یکی از امور خیر، امروزه کمک کردن به پاگرفتن تشکل‌های مردم نهاد است که بنظرم برای خیّرین باقیات الصالحات خواهد بود.

این مراسم باحضور رمضانی، مدیرکل دفتر تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراثفرهنگی کشور، میرزاآقایی، مشاور سخنگوی وزارت خارجه، مدیرکل میراثفرهنگی استان یزد و جمعی از فعالان مردمی این حوزه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز