خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه جامع آزاد اسلامی یزد به ایلنا خبر داد؛

انتخاب معاونان دانشگاه بر اساس اعتدال و حسن سابقه خدمت

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۱۶۲

اسلامی همچنین درخصوص معیارهای خود برای انتخاب معاونان گفت: شایسته سالاری، اختصاص وقت کافی، داشتن حسن سابقه خدمت و مشی اعتدال از ملاک‌های اصلی انتخاب معاونین و مدیران خواهد بود.

ایلنا - یزد: رئیس جدید دانشگاه جامع آزاد اسلامی یزد گفت: معاونان دانشگاه بر اساس حسن سابقه خدمت و اعتدال انتخاب می‌شوند.

به گزارش ایلنا از یزد، دکتر محمد رضا اسلامی در گفتگو با ایلنا با بیان تاریخچه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: این دانشگاه با همت مرحوم دکتر سلطانی در سال ۶۲ تاسیس و خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی مهمی را درسه دهه فعالیت خود به جامعه ارائه نموده است.

وی افزود: دانشگاه در آغازین سال دهه چهارم که به دهه کیفیت نامگذاری شده، مصمم است همگام با سیاست‌های دولت تدبیرو امید و سازمان مرکزی پویایی خود را بیش از پیش در جامعه علمی تعقیب نماید. استعدادهای بالقوه زیادی در بخش آموزش عالی استان یزد وجود دارد که می‌توان توسط دانشگاه آزاد اسلامی آن را شکوفا نمود.

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی یزد در پاسخ به این سوال ایلنا که افق واحد یزد در سند استراتژیک این دانشگاه چگونه ترسیم شده است؟، گفت: سند استراتژیک واحدهای دانشگاهی در دوره ۱۸ ماهه مدیریت سابق دانشگاه تدوین شده که تاکنون مورد تایید و تصویب هیات امنای دانشگاه واقع نشده است. قدر مسلم پس از تایید و یا تصویب با اصلاحات، کلیات آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

او در ادامه در پاسخ به این سوال ایلنا که چه فرصت‌ها یا تهدیداتی پیرامون دانشگاه آزاد یزد است؟ تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی استان یزد و فرهنگ اصیل و غنی مردمان این دیار همچنین نیروهای متخصص یزدی تبار در اقصی نقاط کشور و همجواری با دانشگاه یزد از جمله فرصت‌های این واحد دانشگاهی قلمداد می‌گردد.

دکتر اسلامی افزود: در سطح مدیریت کلان و ستادی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد طی ۳۰ سال گذشته، نیروی بومی یزدی سابقه خدمت نداشت که این مهم سرعت توسعه دانشگاه ازاد اسلامی یزد را در مقایسه با سایر استان‌ها را با کندی مواجه می‌کرد. که برای اولین بار و بعنوان نماینده تام اختیار دانشگاه در ۳ استان یزد، اصفهان وسمنان یک دانشمند یزدی تبار انتخاب شده که این انتصاب به عنوان یک فرصت در مقایسه با گذشته می‌تواند فعالیت توسعه‌ای خوبی را برای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد رقم بزند.

محمد رضا اسلامی همچنین درخصوص رابطه فیمابین دولت و دانشگاه آزاد هم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از نظر خط و مشی سیاسی با دولت‌های ادوار گذشته زاویه داشته و این مهم موجب کندی رشد و پویایی دانشگاه شده است؛ برای اولین بار است که دانشگاه آزاد همراهی دولت را تجربه می‌کند و بطور مسلم این همراهی می‌تواند موجب ارتقاء و توسعه دانشگاه شود.

وی افزود: واحد یزد نیز در همین راستا تلاش خواهد کرد تا از پتانسیل‌های موجود بهره گرفته شود و از این فرصت طلایی بیشترین استفاده بعمل آید.

اسلامی همچنین تجمیع واحد‌ها و پردیس‌های علوم وتحقیقات را در این مقطع زمانی، اقدامی هوشمندانه از سوی هیات رییسه دانشگاه عنوان کرد که گامی بزرگ در جهت توسعه و پایداری دانشگاه و کیفی شدن خدمات علمی آن خواهد بود.

رئیس جدید دانشگاه آزاد همچنین درخصوص معیارهای خود برای انتخاب معاونان گفت: شایسته سالاری، اختصاص وقت کافی، داشتن حسن سابقه خدمت و مشی اعتدال از ملاک‌های اصلی انتخاب معاونین و مدیران خواهد بود.

وی افزود: هماهنگی و جلب مشارکت تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی برای مشارکت در برنامه‌های دانشگاه از جمله خصوصیاتی است که کادر هیات رئیسه بایستی از آن برخوردار باشند.

شایان ذکر است دکتر محمد رضا اسلامی صبح روز شنبه باحضور دکتر رضا امراللهی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان یزد بعنوان رئیس جدید دانشگاه جامع آزاد اسلامی واحد یزد منصوب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز