خبرگزاری کار ایران

معاون ارشاد یزد خبر داد؛

آگهی های منتشره در مطبوعات از قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۶۵۷

در این بخشنامه که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و عطف به نامه مشاور محترم و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی مورخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۲ مبنی بر اطلاق حکم مطبوعات مندرج در بند ۵ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷/۲ / ۸۷ صادر شده، آگهی های منتشره در روزنامه ها و نشریات از مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف شده اند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد گفت: آگهی های منتشره در مطبوعات از قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

به گزارش ایلنا از یزد، حسن مفیدی در این خصوص افزود: طبق قانون، مطبوعات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده انتشار آگهی های مطبوعاتی معاف هستند اما این قانون در اجرا عمل نمی شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اجرایی نشدن این نظریه به درخواست مجدد اصحاب رسانه، رییس مجلس جلسه ای با حضور مسوولان معاونت قوانین مجلس، کمیسیون تطبیق مصوبات، وزارت ارشاد، سازمان مالیاتی و مدیران روزنامه ها به منظور حل مسائل تشکیل داد که منجر به صدور این بخشنامه شد.

این مسوول ادامه داد: در این بخشنامه که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و عطف به نامه مشاور محترم و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی مورخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۲ مبنی بر اطلاق حکم مطبوعات مندرج در بند ۵ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷/۲ / ۸۷ صادر شده، آگهی های منتشره در روزنامه ها و نشریات از مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف شده اند.

به گفته این مسوول، این بخشنامه در تاریخ ۱۳ خرداد به همه دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است.

چندی پیش مدیران رسانه های مکتوب در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، بررسی مشکل اخذ مالیات از مطبوعات در ازای چاپ آگهی ها و یافتن راهکاری قانونی را خواستار شده بودند، چراکه این اقدام بار مالی سنگینی بر دوش آنان گذاشته و برخی رسانه ها را در مسیر تعطیلی قرار داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز