خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار؛

ایجاد رشته کارشناسی حقوق در دانشگاه یزد

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۴۲۱

مقدمات تأسیس رشته کارشناسی حقوق با موفقیت در کمیته مقدماتی شورای گسترش انجام شده و در سال جدید در این رشته نیز دانشجو خواهیم پذیرفت.

رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد از ایجاد رشته حقوق در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا از یزد، حسین ابویی با بیان اینکه این دانشکده هم اکنون در ۹ رشته کارشناسی، ۱۶ رشته کارشناسی­ ارشد و ۳ رشته دکترا دانشجو دارد، گفت: مراحل درخواست و تصویب ۵ رشته کارشناسی ارشد و دو رشته دکترای جدید در دست اقدام است و مقدمات تأسیس رشته کارشناسی حقوق با موفقیت در کمیته مقدماتی شورای گسترش انجام شده و در سال جدید در این رشته نیز دانشجو خواهیم پذیرفت.

وی در ادامه با تبریک هفته آموزش و روز معلم به تمام دانشگاهیان، عملکرد سال ۹۲ و برنامه­ ها و اولویت های سال ۹۳ این دانشکده را تشریح کرد.

وی ابتدا با اشاره به تعداد دانشجویان این دانشکده گفت: دانشکده علوم­ انسانی با ۱۷۰۰ نفر دانشجوی کارشناسی و بیش از ۴۰۰ نفر دانشجوی کارشناسی ­ارشد و حدود ۳۰ نفر دانشجوی دکترا در ۸ گروه آموزشی شامل گروه های معارف اسلامی، فقه و حقوق اسلامی، معارف اهل بیت(ع)، علوم­ تربیتی و روانشناسی، علوم­ سیاسی، تاریخ، جغرافیا و تربیت­ بدنی مشغول فعالیت است.

دکتر ابویی اضافه کرد: این دانشکده در مجموع دارای بیش از ۵۵ عضو هیأت علمی ثابت است که شامل ۷ عضو دانشیار، ۴۰ عضو استادیار و ۱۰ عضو مربی است و مقدمات جذب ۱۰ نفر عضو هیأت علمی فراهم شده و در دست اقدام است و پرونده یک نفر از اساتید برای ارتقا به درجه استادی و دو نفر برای ارتقا به درجه دانشیاری به هیأت ممیزه دانشگاه ارسال شده است.

وی افزود: این دانشکده دارای ۷ نفر نیروی اداری ثابت و سه نفر نیروی اداری مشترک بوده و از چهار مرکز رایانه ای شامل مراکز خواهران، برادران، دکترا و جغرافیا برخوردار است.

به گفته رییس دانشکده علوم انسانی، گروه های جغرافیا، تربیت ­بدنی، علوم­ تربیتی و روانشناسی دارای آزمایشگاه مستقل هستند و گروه تربیت ­بدنی علاوه بر دروس تخصصی، تدریس ۲ واحد و گروه معارف ­اسلامی، تدریس ۱۴ واحد از دروس عمومی مقطع کارشناسی کل دانشگاه را بر عهده دارند.

دکتر ابویی فعالیت های دانشکده در سال ۹۲ را در سه بخش آموزشی، پژوهشی و اداری توضیح داد: در بخش آموزشی دانشکده علوم انسانی در شش رشته جدید کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته است. همچنین در سال گذشته چهار عضو هیات علمی جدید به دانشکده اضافه شده است. وی افزود در سال ۹۲،۱۸۰ نفر از دانشجویان کارشناسی دانشکده در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه یزد و سایر دانشگاه ها و ۱۰ نفر از دانشجویان کارشناسی­ارشد دانشکده در کنکور دکترا در دانشگاه یزد و سایر دانشگاه ها پذیرفته شده اند.

وی با اشاره به برنامه های دانشکده در سال ۹۳ گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۳ به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و هدف­گذاری رییس دانشگاه یزد برای قرار گرفتن دانشگاه یزد در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر کشور، دانشکده علوم ­انسانی تلاش خود را در این راستا به کار خواهد گرفت.

به گفته وی، پیگیری حل مشکلات کمبود کلاسهای آموزشی، تلاش برای جذب هیأت علمی مورد نیاز گروهها، ایجاد رشته­های جدید بخصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی(کارشناسی­ارشد و دکترا)، تجهیز و تکمیل مراکز کامپیوتری دانشکده، تجهیز امکانات آزمایشگاهی گروه ها، مساعدت در برگزاری سخنرانی های علمی و همایشهای تخصصی.، پیگیری تجهیز سالن اجتماعات دانشکده و پیگیری مجوز مجله علمی پژوهشی علوم­تربیتی و فقه و حقوق­اسلامی از جمله برنامه های این دانشکده برای امسال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز