خبرگزاری کار ایران

سالاری تاکید کرد:

لزوم هدفمند کردن اعتبارات پژوهشی در گیلان/ حمایت از ساخت سریال‌های فاخر در استان

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۸۶۱

استاندار گیلان بر لزوم هدفمند کردن اعتبارات پژوهشی در استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی استان به تشکیل کمیته‌های 48 گانه استان و برگزاری جلسات منظم آن طبق تقویم پیش‌بینی شده اشاره کرد و افزود: به‌منظور حضور مؤثر فرمانداران و نمایندگان مجلس در جلسات کمیته‌ها نشست مشترکی بین فرمانداران و دبیرخانه‌ی کمیته‌های 48‌گانه برگزار تا از نظرات کاربردی آنان در جلسات استفاده شود.

نماینده‌عالی دولت در گیلان با تأکید بر در نظر گرفتن شاخص‌ها در مسیر برنامه‌ریزی استان افزود: یکی از وظایف اصلی کمیته‌های 48گانه بررسی وضع موجود و برنامه‌ریزی برای دوره‌های یک‌ساله و پنج‌ساله است.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم می‌خواهیم به چه نقطه‌ای و از چه طریقی برسیم خاطرنشان کرد: متولی اجرای تصمیماتی که در کمیته‌ها گرفته می‌شود شهرستان‌ها هستند و البته برخی مصوبات پیگیری استانی و ملی می‌طلبد که نتیجه و اثر آن متوجه شهرستان‌ها است.

استاندار گیلان افزایش تعرفه‌ واردات ابریشم برای کمک به تولیدکنندگان استان که منجر به تصویب در کمیسیون اقتصادی هیأت دولت شد را یکی از اثرات تصمیم کمیته‌ی تخصصی ابریشم گیلان عنوان کرد و گفت: رصد و پایش کمیته‌ها باید به صورت مستمر صورت گیرد تا نتیجه‌ی برگزاری جلسات کمیته‌ها به صورت وضعی مشاهده شود. تلاش ما بر این بوده در چینش اعضای کمیته‌ها عمده‌ی آن از بخش غیردولتی باشد تا نظرات آنان به‌عنوان نمایندگان اقشار مردم در تصمیم‌گیری‌ها تأثیرگذار باشد.

وی بر لزوم در نظر گرفتن موضوع پدافند غیرعامل در اقدامات و تصمیمات دستگاه‌های اجرایی تأکید و تصریح کرد: در پروژه‌های جدید در سطح ملی موضوع پدافند غیرعامل در کمیسیونی بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به حمایت از ساخت سریال‌های فاخر در گیلان اظهار داشت: برای ساخت لوکیشن فیلم‌های مذکور می‌توان با استفاده از سازه‌های معماری سنتی استان علاوه بر ساخت سریال برای سال‌های آینده محلی برای بازدید گردشگران قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم هدفمند کردن اعتبارات پژوهشی استان افزود: برای اعتبارات پژوهشی باید یک چارچوب مشخص شود تا هر ساله دستگاه‌های اجرایی با محوریت یک موضوع مشخص پژوهش‌های خود را انجام دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه پژوهش‌های انجام گرفته باید شامل راهکاری مشخص و عملیاتی باشد خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از پروژه‌های مطالعاتی هدر می‌روند در صورتی که هدف از توزیع اعتبارات پژوهشی با در نظر گرفتن اولویت و رسیدن به نتیجه‌های مطلوب در موضوعات مختلف است. از هم اکنون باید برای اعتبارات پژوهشی سال آینده موضوع، فعالیت و چارچوب‌ها مشخص شود.

 سالاری به وجود بروکراسی اداری و مشکلات این حوزه در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل کمیته‌ی امنیت سرمایه‌گذاری پیشنهاد خوبی برای طرح مسائل مختلف سرمایه‌گذاران است که باعث می‌شود برداشت‌های بخشی به تصمیمات فرابخشی و کلی تسری داده نشود.

وی بر ضرورت کمک همه‌جانبه برای به نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاری‌ها تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم موانع را از پیشرو برداریم و در این میان سرمایه‌گذاران نیز نباید برای رقبای خود مانع تراشی کنند.

در این نشست برخی از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به ارائه‌ی گزارش در بخش اعتبارات استانی و شهرستانی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز