خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع‌دستی گیلان خبر داد:

کسب نشان مرغوبیت 5 هنرمند صنایع دستی گیلان در داوری ملی

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۸۴۶

معاون صنایع‌دستی گیلان گفت: در داوری ملی مرغوبیت صنایع‌دستی کشور 5 هنرمند گیلانی موفق به اخذ این نشان ملی شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، سلمان شاه‌محمدی اظهار کرد: در جریان اجرای چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی که مرحله اول داوری آن مهر سال‌جاری برگزار شد، 82 اثر از 39 هنرمند در داوری مذکور ارائه شد که در پایان روند داوری اولیه استانی، 20 اثر از 18 هنرمند برای راهیابی به مرحله داوری ملی در ستاد مرکزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری انتخاب شد.

وی با بیان اینکه پس از سه مرحله داوری پنج اثر از گیلان مورد پذیرش داوران قرار گرفت، اذعان کرد: مهدی صادقی در رشته خراطی چوب، شقایق دینی در رشته منبت چوب، حسین رحمانی در رشته نمدمالی، آمنه صدیقی در رشته رودوزی سنتی و رزا سیگارودی در رشته سراجی سنتی از هنرمندان برگزیده در این خصوص هستند.

این مسئول گیلان را استانی ممتاز در حوزه تولید صنایع دستی خواند و افزود: برای کیفیت افزایی تولیدات صنایع دستی و اجرای صحیح سبک سنتی آنها اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به‌صورت مکرر نسبت به آموزش هنرمندان  و نظارت بر اقدامات آنان اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز