خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل آموزش و پرورش گیلان تشریح کرد:

جزئیات طرح بازگشت پایه دوازدهم به دوره دوم متوسطه/ آموزش و پرورش نیروی جدید جذب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۶۳۶

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه برای استقرار پایه دوازدهم در متوسطه نظری به حدود 25 هزار نفر ساعت نیروی آموزشی نیاز است، گفت: برای تحقق این برنامه، باید 592 دبیر تخصصی مرد و 447 دبیر تخصصی زن بکار گرفته شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، نورالله اکبری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان صبح امروز در جلسه مسئولان آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه مطابق نظام جدید آموزش و پرورش از سال تحصیلی 98 - 97 بار دیگر پایه دوازدهم به دوره دوم متوسطه بازمی‌گردد، گفت: این افزایش سنوات دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل پایه یازدهم هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش را با چالش روبرو می کند.

وی با بیان اینکه افزایش پایه دوازدهم مستلزم توسعه امکانات و زیر ساخت هاست، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها برای افزایش سنوات آموزشی در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از 11 به 12 سال دست کم به 210 کلاس درس و 121 کارگاه در هنرستان‌ها نیاز است.

اکبری تعداد هنر آموزان مورد نیاز را در سال تحصیلی آینده، 512 نفر اعلام کرد و گفت: علاوه بر این تعداد، به 1039 دبیر جدید نیز برای آموزش دانش آموزان دوره دوم متوسطه احتیاج است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان، خرید تجهیزات مورد نیاز آموزشی و استقرار کارگاه‌های جدید را برای هنرستان‌ها و مراکز کاردانش، از  ضروریات آموزش و پرورش در پایه دوازدهم دانست و تصریح کرد: برای خرید تجهیزات و ایجاد فضای مناسب کارگاهی به 9 میلیارد و 416 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

اکبری با اشاره به اینکه بیشترین چالش استقرار پایه دوازدهم در هنرستان ها است، گفت: در بخش آموزش متوسطه نظری هم اگر چه اندک، اما با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه برای استقرار پایه دوازدهم در متوسطه نظری به حدود 25 هزار نفر ساعت نیروی آموزشی نیاز است، گفت: برای تحقق این برنامه، به 592 دبیر تخصصی مرد و 447 دبیر تخصصی زن احتیاج است که از هم اینک به فکر جذب و ساماندهی نیروی انسانی هستیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان افزود: برای استفاده بهینه از امکانات موجود، علاوه بر دایر بودن هنرستانها در روزهای پنج شنبه، می توان عصر های شنبه تا چهارشنبه نیز از کارگاهها و تجهیزات موجود در هنرستان ها بهره برد.

اکبری با اشاره به اینکه با توجه به کمبود فضا، تجهیزات و نیروی انسانی، دست کم در سال تحصیلی 98 _ 97 چاره ای جز افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های نظری به ویژه ریاضی فیزیک وجود ندارد، گفت: برای حل مشکلات پیش رو، در کنار برنامه های بلند و کوتاه مدت باید از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تخصیص بودجه، خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس بهره گرفت.

وی درباره راهکارهای مشکل کمبود هنرآموزان و استادکاران گفت: جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، ایجاد رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز در استان‌ها، جذب هنرآموز و استادکار با برگزاری آزمون استخدام پیمانی و همچنین افزایش ظرفیت هنرستان‌های غیر دولتی با کمک به این مراکز در قالب مشوق‌های مالی، برخی از راهکارهای پیشنهادی بلند و کوتاه مدت آموزش و پرورش گیلان برای حل مشکلات استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز