خبرگزاری کار ایران

فیروز فاضلی:

بزرگان باید برای موضوعات فرهنگی و هنری هزینه کنند

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۲۰۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به سهم فرهنگ و هنر در سبد خانوار، اظهار کرد: بزرگان ما باید برای موضوعات فرهنگی و هنری هزینه کنند که نیازمند فرهنگ‌سازی است.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در جلسه تجلیل از عوامل اجرایی همزمانی سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در گیلان، ضمن تقدیر از یکایک دست‌اندرکاران این برنامه، گفت: این کار تیمی که با همکاری شما انجام شد، انصافاً یک شاهکار بود و مقدور نمی‌شد مگر با همدلی؛ و این نشان می‌دهد که انسان‌ها با همدلی می‌توانند با کم‌ترین امکانات بیشترین موفقیت را رقم بزنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این‌که تمامی عوامل از ماه‌ها پیش تلاش داشتند جشنواره‌ای متفاوت برای مخاطبان ارائه شود، افزود: برگزاری باشکوه جشنواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان بود که الحمدلله به همت تمامی عوامل به نحو احسن اجرا شد که جا دارد از آقایان داروغه‌زاده؛ دبیر جشنواره، حیدریان؛ رئیس سازمان سینمایی کشور، خلیلی؛ معاون توسعه فناوری و سیدی؛ مدیر عملکرد این سازمان تشکر داشته باشم.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از برگزاری همزمانی سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در گیلان، ابراز داشت: این استقبال زایدالوصف از جشنواره برای من بسیار دلنشین بود، چرا که پاسخی درخور از اعتماد به جوانان در برگزاری جشنواره به دست آنان را گرفتم.

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گذشته درخشان گیلان در عرصه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: این گذشته، هویت ماست که بنده هم به آن می‌نازم؛ اما باید توجه داشت که نباید در گذشته بمانیم بلکه باید با نیم‌نگاهی به گذشته، واقعیت‌های وضع موجود را نیز ببینیم و برای آینده‌ای بهتر برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که سینما متعلق به بخش خصوصی است و به فراخور آن نیازمند بازگشت سرمایه؛ تأکید کرد: همه ما وظیفه داریم برای رونق اقتصاد هنر تلاش کنیم و تا زمانی‌که این مسئله را جدی نگیریم هم هنرمندان و هم مراکز فرهنگی و هنری ما دچار چالش خواهند بود.

این استاد دانشگاه افزود: به راستی سهم فرهنگ و هنر در سبد خانوار ما چقدر است؟ در جامعه ما برای روح خانواده چقدر هزینه می‌شود؟ بزرگان ما باید برای موضوعات فرهنگی و هنری هزینه کنند و این هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است که نیازمند فرهنگ‌سازی است.

فاضلی ادامه داد: این امر نیازمند تلاش مضاعف شما جوانان است. جامعه از آن شماست؛ شما نسلی هستید که باید در کنار تدبیر نسل فهیم گذشته، تجاربی را کسب کنید و آینده روشن را رقم بزنید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این‌که مدیریت همانند دوی امدادی است، تأکید کرد: مدیران جوان باید با بهره‌گیری از خرد و تدبیر مدیران گذشته، تداوم­گر راه آنان باشند؛ و مدیریت با نفی مدیران گذشته شکل نخواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلسه امروز، مراسم اختتامیه نیست بلکه آغاز یک راه است. از امروز برای برپایی هرچه باشکوه‌تر جشنواره در سال آینده که همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است تلاش خواهیم کرد.

در پایان این جلسه از عوامل اجرایی برگزاری همزمانی سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در گیلان از جمله عوامل سینما میرزاکوچک رشت، برنامه تلویزیونی سانس هفتم، سایت هفت ساز، مجموعه رشت سینما و همکاران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز