خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست نهاد‌های پشتیبان خوشه کسب و کار شیلات گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۹۱۹

جلسه نهاد های پشتیبان خوشه کسب و کار شیلات گیلان با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان برگزار شد .

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه نهاد های پشتیبان خوشه کسب و کار شیلات گیلان با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی معاون صنایع کوچک ، نمایندگان ادارات کل جهاد کشاورزی، دامپزشکی ، شیلات ، تعاون ، رفاه و امور اجتماعی و نماینده تعاونی و تولیدی پرورش دهندگان ماهی استان برگزار شد .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان ضمن گرامیداشت ایام ا... دهه مبارک فجر ، با تاکید بر اهمیت خوشه های صنعتی بیان داشت : در راستای تکمیل زنجیره‌های ارزش ، طرحی با عنوان خوشه‌های صنعتی اجرا می‌شود به این معنا که واحدهای صنعتی که در یک راستا فعالیت می‌کنند در استان فعال می‌شود.

وی با توجه به ضرورت انجام مدل خوشه‌ای کسب و کار در راستای توسعه منطقه‌ای در استان بیان داشت : اثر بخشی مدل کسب و کار شیلات جهت ایجاد بازارهای جدید و ارتقاء کیفیت محصولات و تنوع بخشی به محصولات دریا مهم و بسیار تاثیرگذار  است .  

شهیدی گفت:خوشه سازی صنعتی امروزه در کشورهای جهان دنبال می شود. در ایران نیز گرایش به بحث خوشه های صنعتی در محافل علمی و تصمیم گیری و نیز برنامه های توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: مهم‌ترین بحث خوشه‌بندی و سیاستهای خوشه محور ایجاد ضرورت رقابتی است. در حقیقت رقابت پذیری دماسنج موفقیت خوشه‌ها است .

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان ابراز داشت: با توجه به مرزی بودن استان و تسهیل صادرات ، ایجاد واحد تولیدی با رویکرد صادراتی به طور حتم موفق است.

وی گفت: واحدهای صنعتی استان باید بر اساس مزیت‌های استان و با هدف پرداختن به اولویت های صنعتی گیلان پیش بروند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت : شرکت شهرک‌های صنعتی استان به دنبال این است تا واحدهای صنعتی، فرآیند تامین مواد اولیه، فرآوری و تولید و همچنین بازار عرضه به صورت زنجیره وار به هم متصل باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز