خبرگزاری کار ایران

ولی جهانی خبر داد:

افتتاح موزه مردم‌شناسی در روستای قاسم‌آباد سفلی

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۷۸۲

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: همزمان با دهه‌فجر موزه مردم شناسی در روستای قاسم‌آباد سفلی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رودسر، همزمان با پنجمین روز دهه فجر در روستای قاسم آباد سفلی از توابع شهرستان رودسر موزه خصوصی مردم شناسی و صنایع دستی افتتاح شد.

ولی جهانی سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در مراسم افتتاح این پروژه که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد؛با ابراز خرسندی از افتتاح این موزه ارزشمند بعنوان اولین موزه تخصصی مربوط به شرق گیلان اظهار داشت:این موزه با زیربنای150متر مربع در یک طبقه احداث شده و بیش از 400قلم شی در حوزه مردم شناسی و صنایع دستی را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه اقلام موجود در موزه مذکور مربوط به چندهنر صنایع دستی منطقه قاسم آباد است؛نمدمالی،چادرشب بافی،البسه محلی،چلنگری،سفالگری و حصیربافی را از جمله این تولیدات خواند و افزود:  در بخش دیگری از این موزه ادوات و اقلام مورد استفاده نیاکانمان در منطقه قاسم آباد سفلی از جمله ظروف مسی و سفالی،ادوات کشاورزی و دامداری و همچنین اسناد قدیمی به نمایش عموم گذاشته شد.

جهانی؛ هدف از افتتاح این موزه را ارتقا سطح عمومی فرهنگ و نیز معرفی میراث ملموس و ناملموس به نسل کنونی خواند و اذعان داشت: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در نظر دارد تا نسبت به راه اندازی موزه هایی با ویژگی موزه مردم شناسی قاسم آباد سفلی در جای جای استان اقدام نماید؛لذا از افرادی که در این زمینه تمایل به همکاری دارند حمایت های لازم صورت خواهد گرفت.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با تقدیر از بومیان منطقه به جهت اهدای برخی اقلام قدیمی خود به موزه مردم شناسی قاسم آباد؛از قاسم اصلانی مجری برپایی این موزه که خود کارشناس میراث فرهنگی است به جهت همت و تلاش برای به ثمر رسیدن و اجرای این طرح فرهنگی قدردانی نمود.

لازم بذکر است که برای احداث موزه مردم شناسی قاسم آباد سفلی بیش از 150میلیون تومان هزینه شده از 50میلیون تومان آن از محل تسهیلات بانکی تامین گردید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز