خبرگزاری کار ایران

مصطفی سالاری:

پدافند غیرعامل باید به‌طور دقیق در طرح آمایش سرزمین دیده شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۶۵۷

استاندار گیلان در دیدار معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل باید به‌طور دقیق در طرح آمایش سرزمین دیده شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در دیدار معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طراحی و برنامه‌ریزی، اصلی اساسی در پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه باید در حوزه پدافند غیرعامل کارهای متفاوتی صورت گیرد، گفت: پدافند غیرعامل بایستی نمودی عینی در جاده‌ها و بخصوص زیر ساخت‌هایی نظیر آب، برق و گاز نیز داشته باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن پدافند غیرعامل در طرح‌های عمرانی و زیرساختی، گفت: لحاظ کردن پدافند غیرعامل در پروژه‌ها و طرح‌ها، ضمن اثربخشی اجرایی، صرفه اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

سالاری با اشاره به اینکه نباید در این حوزه بخشی‌نگر باشیم، اظهار داشت: پدافند غیرعامل باید به‌طور دقیق در طرح آمایش سرزمین دیده شود.

وی با اشاره به مشابهت عملکردی بین دو سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اظهار کرد: اگرچه این دو سازمان دارای تعاریفی متمایز هستند اما به لحاظ عملکرد، رفتاری مشابه داشته و ضرورت دارد در این‌خصوص اصلاح رویه صورت گیرد.

نماینده‌عالی دولت در استان تأکید کرد: باید سناریونگاری کنیم و به‌نحوی عمل کنیم که امور از حالات پراکندگی خارج شوند؛ می‌توانیم از صاحب نظران کشورهای خارجی نیز بهره علمی ببریم.

سالاری در پایان از آمادگی برای تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل سخن گفت و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم موضوع پدافند غیرعامل به درستی تبیین شده و به مرحله اجرا درآید.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های استاندار جوان گیلان اظهار داشت: با شناختی که از تفکر شما دارم اتفاقات خوبی برای گیلان متصور است.

سردار حیدری ادامه داد: کسب جایگاه استاندار برگزیده در حوزه پدافند غیرعامل افتخاری است که نشان از توجه شما به این موضوع دارد.

وی با اشاره به وقایع روزهای اخیر، تصریح کرد: عوامل ضد انقلاب تلاش کردند از فضای اعتراض قانونی مردم سوء‌استفاده کنند و با موج‌سواری فضا را غبار آلود کنند؛ باید تلاش کنیم صف ضد انقلاب از مردم جدا شده و نارضایتی مردم برطرف شود.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی برای کارمندان دولت، اختصاص کتاب آموزش پدافند غیرعامل برای دانش‌آموزان و اقدامات این‌چنینی می‌تواند نقش مطلوبی داشته باشد.

حیدری در پایان گفت: طبق قانون یک‌درصد از سهم اعتبارات تملک دارایی‌های دولت باید توسط دستگاه‌ها اجرایی به پدافند غیرعامل اختصاص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز