خبرگزاری کار ایران

نشست فصلی کمیته سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کشور در رشت

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۰۷۸

بخش دوم نشست دو روزه فصلی کمیته معاونان و مدیران سرمایه گذاری شهرداری‌های کشور عصر امروز در هتل کادوس رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، قائم مقام دبیرخانه کلانشهرها در بخش دوم این ‌نشست، اظهار داشت: حق نداریم مبادرت به سرمایه‌گذاری در نهادی کنیم که بخش خصوصی در آن نهاد درحال سرمایه گذاری است.

تاکید بر رونق  کسب و کار مردم

سید جعفر موسوی با بیان اینکه هدف اصلی سرمایه‌گذاری، افزایش درآمد مردم است گفت: باید به کسب و کار مردم در زمینه هایی همچون صنایع دستی با انجام سرمایه‌گذاری صحیح رونق ببخشیم.

وی همچنین افزود: اداره شهر با همکاری مردم اتفاق می‌افتد و مردم با پرداخت هزینه‌های مربوطه به شهرداری ها کمک می‌کنند.

قائم مقام دبیرخانه کلانشهرها اموال شهر را اموال مردم دانست و خاطر نشان کرد: این اموال در اختیار شهرداری نبوده بلکه شورا متولی آن است و جابجایی هر ریال در شهرداری نیازمند مصوبه شورا است و طبق قانون به شهردار اجازه داده شده است که با اجازه شورا بخشی از اختیارات خود را به مدیران منتقل کند.

موسوی با تاکید بر لزوم دارا بودن ساختار مستقل برای سرمایه‌گذاری تصریح کرد: باید نیروهای باکیفیتی وارد عرصه سرمایه‌گذاری شوند و مباحث حقوقی، فنی و اقتصادی سازمان سرمایه گذاری را تقویت کنیم.

وی سازمان سرمایه‌گذاری را از موثرترین سازمان‌ها برشمرد و گفت: شهرداری‌ها باید به وظایف خود در مقابل این سازمان به خوبی عمل کنند‌.

ارائه توضیحاتی پیرامون مدل تهیه بسته سرمایه گذاری

در بخش دوم نشست فصلی کمیته سرمایه‌گذاران شهرداری‌های کلانشهرهای کشور همچنین مدیر ارزیابی مرکز مطالعات دانشگاه صنعتی شریف علاوه بر توضیحاتی پیرامون مدل تهیه بسته سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری، مباحث فنی، مالی، اقتصادی و حقوقی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ارائه طرح جامع و هزینه‌های سرمایه‌گذاری و شاخص های ارزیابی بخش خصوصی پرداخت .

احمدرضا احمدپور، طرح‌های سرمایه‌گذاری همچون باغ راه ایرانی جزیره کیش، طرح جامع بوستان‌های رشت، طرح پسماند سوز تهران و حمل و نقل و ترافیک را مورد بررسی قرارداد.

وی با بیان اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری باید جذاب شوند بر انعطاف پذیری طرح های سرمایه گذاری تاکید کرد .
 
پس از توضیحات ارائه شده توسط مدیر ارزیابی مرکز مطالعات دانشگاه صنعتی شریف، معاونان و مدیران سرمایه گذاری شهرداری های حاضر در جلسه به پرسش و پاسخ تخصصی پرداختند.

لایحه ایجاد درآمد پایدار نیز از دیگر موارد مطرح شده در بخش پایانی این نشست بود.

در انتهای این اجلاس توسط اعضای حاضر از مکان‌های دیدنی رشت همچون پیاده راه و خانه میرزا کوچک خان بازدید به عمل آمد.

نشست فصلی سرمایه‌گذاران شهردارهای کلانشهرهای از  ۲ روز  پیش در رشت برگزار شد و امروز  چهارشنبه به کار خود پایان می‌دهد.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز