خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا :

کارکردهای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان برای مردم تبیین شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۸۲۳

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: کارکردهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر باید برای مردم تبیین و تاثیرات آن در زندگی اجتماعی آنان معرفی شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دیدار با مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گیلان گفت:متاسفانه آنگونه که لازم است این حمایت دولت برای مردم بویژه جامعه هدف به خوبی شناخته شده نیست و با کارکردهای صندوق آشنایی وجود ندارد.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم تا با فراگیر شدن بیمه در جامعه افراد و اقشار مختلف تحت پوشش حمایتی قرارگیرند و دولت هم در این زمینه با اختصاص اعتبارات ویژه تمام تلاش خود را معطوف به این حمایت کرده است.

وی اظهارداشت: بخشداران و دهیاران باید تلاش کنند تا در همراهی با مدیریت صندوق زمینه های توسعه و فراگیر شدن بیمه روستائیان را با توجه به نوع خدمات آن در آستارا را فراهم کنند.

رنجکش تاکید کرد: فراگیر شدن بیمه ها نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کمک به رفع نگرانی ها در این زمینه و ترسیم چشم انداز برای آینده بیمه شدگان دارد.

به گفته وی، فرمانداری آستارا آمادگی دارد تا برای هرچه بهترتحت پوشش قرارگرفتن افراد جامعه هدف این صندوق در شهرستان حمایت های لازم را داشته باشد.

وی به بحث فرهنگ سازی دراین خصوص تاکید و خواستار ارائه روش های تشویقی بهتر از سوی صندوق به کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در آستارا شد.

 قلی پور مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گیلان نیز در این دیدار ضمن تشکر از فرماندار آستارا به تشریح اهداف اجرای این طرح و حمایت های صندوق پرداخت.

وی گفت: در این طرح افراد 18 تا 50 سال مشمول صندوق بیمه می شوند و سالانه بین 210 تا 480 هزار تومان باید این افراد پرداخت نمایندو در مقابل فوت، بازنشستگی و یا از کارافتادگی به آنان مستمری پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد:در استان گیلان 77 هزارنفر اکنون تحت پوشش هستند که در کشور رتبه دهم را داریم ودر استان گیلان نیز  آستارا رتبه پانزدهم را دارد و تا کنون یک هزارو 64 نفر تحت پوشش قرار گرفته اند که تا سقف 9 هزار نفر می توانند در این شهرستان از این طرح استفاده کنند.

وی خواستار همکاری های فرمانداری و مجموعه عوامل شهرستان در هرچه بهتر اجرایی شدن طرح بیمه روستائی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز