خبرگزاری کار ایران

کیوان محمدی مطرح کرد:

پاکی قلم می‌تواند منجر به پاکی جامعه شود/میدان یا پارکی به اعتراضات اختصاص یابد

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۵۲۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، بر پاک بودن قلم تاکید کرد و ادامه داد: پاکی قلم می‌تواند منجر به پاکی جامعه ‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، کیوان محمدی در مراسم تقدیر و تجلیل از رسانه های گیلانی حاضر در بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات کشور، اظهار کرد: از لحاظ کمی تعداد رسانه‌های حاضر در نمایشگاه با رسانه‌های موجود در گیلان تناسب نداشت و بسیار علاقه‌مند بودیم آنچه در شان گیلان است، رسانه‌های بیشتری در نمایشگاه حضور می‌داشتند؛ چراکه گیلانی‌ها همواره در این موضوع مطرح و بنام هستند و بسیاری از امور نشریات تهران توسط گیلانی‌ها اداره می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان افزود: البته اگر امکانات بهتری فراهم بود مطمئنا گیلان حضور بهتر و پررنگی در نمایشگاه مطبوعات می‌داشت.

وی عدم تبلیغات مناسب را یکی از ضعف‌ها و مشکلات عدم حضور پررنگ رسانه‌های گیلان در نمایشگاه مطبوعات برشمرد و گفت: این‌ها تجربه‌ای برای سال‌های آتی است که حدود دوماه مانده به نمایشگاه مدیران و جامعه را نسبت به موضوع حساس کنیم.

این مقام مسئول، درخصوص نقش رسانه‌ها در توسعه کشور و استان، تصریح کرد: بدون تردید نقشی که رسانه می‌تواند در توسعه یک منطقه ایفا کند، جای شک و شبهه‌ای نیست. رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در جامعه‌پذیری سیاسی مردم داشته باشند و به آنها آموزش دهند که چگونه می‌توانند حق و حقوق شهروندی خود را استیفا کنند.

محمدی تصریح کرد: تنظیم رابطه مردم و دولت یا همان راس و قاعده توسطه انجمن‌ها، احزاب و صنوف صورت می‌گیرد، اما از آنجایی که در ایران این قدرت برای احزاب و صنوف کمرنگ‌ است، رسانه‌ها می‌توانند خود به خود نقش پررنگی‌تری را ایفا کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، با تاکید بر حفظ انسجام ملی و محکوم کردن هرگونه ناهنجاری در جامعه، افزود: ما باید به مردم آموزش دهیم که آیا برای استیفای حقوق خودشان می‌تواند اعتراض داشته باشند یا خیر؟! و یا اگر حق اعتراض هست به چه شکل!؟ این روزها بعضی‌ها به دنبال سوء استفاده از موقیعت پیش آمده هستند و لذا در اینجا رسانه‌ها باید رسالت خود را انجام دهند. به عنوان نمونه رسانه‌های استان، قوانین مربوط به حقوق شهروندی را به مردم آموزش دهند تا جامعه‌پذیری سیاسی صورت ‌پذیرد.

وی اضافه کرد: همانگونه که رئیس ‌جمهور تاکید دارند که هدف از اعتراض بایستی حصول یک نتیجه مقعول و منطقی برای حل مشکلات باشد، به نظر می رسد اگر مکانی به اعتراضات دارای مجوز اختصاص یابد و مردم بتوانند حرف‌ها و خواسته‌های بر حق خود را در چارچوب قانون بیان کنند، فضای جامعه تلطیف و سبک‌تر خواهد شد و اعتماد عمومی به ارکان رسمی افزایش خواهد یافت. در این بین رسانه‌ها قادرند نقش تربیتی و آموزشی موثری ایفا کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، بر پاک بودن قلم تاکید کرد و ادامه داد: پاکی قلم می‌تواند منجر به پاکی جامعه ‌شود. اگر قلم ناپاک و مزدور و جیره‌خوار زر و زور و ثروت باشد، مطمئنا به نتیجه نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: صیانت قلم رخ نمی‌دهد مگر به دست خود اصحاب رسانه و این رسانه ها هستند که می‌توانند آن را پاک نگه دارند. به ندرت از اهل قلم کسانی هستند که به دنبال سوء استفاده‌های مالی و قدرتی باشند که اگر آنها اصلاح نشود، ممکن است به کل اهل قلم آسیب برساند. آنهایی که اهل فرهنگ و قلم هستند به دور از اینگونه کج‌رفتاری‌ها هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان وظیفه اصلی‌اش رسیدگی مستقیم به مطبوعات نیست، اما شما می‌توانید به سازمان‌هایی که مسئولیت مستقیم دارند رجوع کنید. از آنجایی که نقش شما در جامعه‌پذیری سیاسی و فرهنگی انکارناپذیر است، قطعا ما هم در حد توان کمک خواهیم کرد.

وی یادآور شد: امیداریم در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی گیلانی‌ها بدرخشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز