خبرگزاری کار ایران

رضا رسولی خبر داد:

افزایش 10 درصدی ارزش منطقه ای در رشت

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۵۱۷

در جلسه مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و عمران شورای اسلامی شهر رشت ارزش منطقه ای در شهر رشت ده درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت  اظهار کرد: در جلسه امروز افزایش ارزش منطقه ای و معاملاتی مربوط به سال ۹۷ در دست بررسی است.

رضا رسولی افزود: این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس یک شرایط مشخص با افزایش ده درصد موافقت شده است تصریح کرد: در محلات کم برخوردار اعمال ضریب یک درصد هم برای افراد بسیار گران بوده و به دور از عرف است.

مشاور کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه اظهار کرد: در گذشته ارزش معاملاتی و ارزش منطقه ای در رشت تفاوت بسیاری داشت و این موضوع در حال بررسی می باشد.

مهدی برزگر افزود: حداقل ارزش منطقه ای در رشت ۹ هزار ریال و حداکثر ۹۰۸ هزار ریال می باشد .

وی با بیان اینکه ۶۱ درصد املاک رشت دارای ارزش منطقه ای کمتر از ۱۷ هزار تومان هستند تصریح کرد: در حال حاضر ارزش منطقه ای ملکی که در پایین ترین نقطه رشت قرار دارد ۹ هزار ریال می باشد.

اسماعیل حاجی پور نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی رشت نیز اظهار کرد: تعداد محدودی از افراد در رشت در حال ساخت و ساز هستند و در این راه تمام وقت و سرمایه خود را به کار گرفته اند و نباید با احتساب ضریب بالا موجب فرار آن ها بشویم .

یکی دیگر از اعضای کمیسیون عمران شورا با اذعان به اینکه شهرداری منطقه یک و ناحیه گلسار بیشترین درآمد را در این بخش دارد گفت: با توجه به رکود فعلی یقینا افزایش ضرایب موجب بروز مشکلاتی می شود.

احمد رمضانپور افزود: بنده معتقدم باید سیاست های تشویقی در بخش ساخت و ساز در نظر بگیریم و اعمال ضریب ۳ در ساخت و سازها فراری شدن سرمایه گذاران این عرصه را به دنبال دارد .

برزگر مشاور کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت جذاب ترین منطقه رشت به منظور ساخت و ساز برای سرمایه گذاران را منطقه گلسار دانست و بیان کرد: بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها ضریب نیم تا ۳ درصد در اختیار شهرداری ها قرار دارد.

حاجی پور نائب رئیس کمیسیون عمران شورا گفت: بنده پیشنهاد می کنم تراکم را به شهروندان بفروشیم و برای این کار حدودی را تعریف کنیم .

وی افزود: طرح تفصیلی که در رشت تعریف شده فاجعه است و از عملکرد کمیسیون عمران شورا تشکر می کنم .

حاجی پور بیان کرد: پیشنهاد می کنم در این خصوص کمیسیون توافق تشکیل بدهیم و نسبت به فروش تراکم اقدام کنیم.

رسولی رئیس کمیسیون عمران شورای رشت با بیان اینکه طرح تفصیلی منطقه پنج هنوز آماده نشده است گفت : اعداد و ارقام مربوط به ارزش منطقه ای در جایی بسیار بالا و در جایی بسیار اندک است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز