خبرگزاری کار ایران

فرهاد دلق پوش خبر داد:

تشکیل کارگروه ویژه پایش بازار و اصناف در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۵۱۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل کارگروه ویژه پایش بازار و اصناف در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش با حضور در محل اتاق اصناف مرکز استان گیلان دستور تشکیل کارگروه ویژه ای تحت عنوان "پایش بازار و اصناف" را صادر کرد.

وی پایش و آنالیز روزانه بازار و بررسی چگونگی تحولات و نظارت بر آن را ، از اهداف این کارگروه برشمرد و تشریح کرد: برنامه ریزی و آینده پژوهی در ظرفیت های بالفعل و بالقوه بازار وهمچنین ذخیره سازی بهنگام جهت تامین معیشت مردم به شدت در ایجاد تعادل بازار گیلان، احساس می شود.

دلق پوش؛ بازار را ظرفیت مناسبی برای رونق و تحرک اقتصادی کشور دانست و گفت: چالش های اقتصادی در همه جای جهان هست ولی مهم این است که متناسب با مشکلات راهکار های لازم را نیز با هم اندیشی و برنامه ریزی درست ارائه کرد فلذا با کمک بازاریان باتجربه و روسای اتحادیه ها، باید زنجیره ای از مدیریت کارآمد، حاکمیت داشته باشد.

وی از اصناف و بازاریان بعنوان ویترین فرهنگی و اقتصادی شهر یاد کرد و اظهار داشت: علاوه بر بحث اقتصاد داخلی بازار، پشتیبانی و پاسخگویی به نیازهای گردشگران نیز بر عهده کسبه و بازار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان افزود: کسبه و بازاریان به استناد کلام پیامبر اکرم (ع) که می فرماید؛ "اَلکادُّ علی عِیالِهِ کَالْمُجاهدِ فی سَبیلِ الله" ، مانند کسی هستند که در راه خدا جهاد می کند، از تلاش این قشر زحمتکش تشکر کرد.

فرهاد دلق پوش اذعان کرد: کاسبان متعهد بازار، مدیران واقعی بازار و در خط اول جبهه اقتصادی هستند لذا باید برای رونق بیشتر بازار برنامه و طرح بدهند و در کنار کار و فعالیت های روزمره، از تحرکات و تحولات اقتصادی تاثیر گذار بر بازار غفلت نکنند.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر اینکه از آزمون و خطا در مدیریت بازار باید پرهیز کرد، افزود: باید با سیاستگذاری و برنامه ریزی دقیق و استفاده از روش های نوین کسب و کار، بازار را رونق داد و مشکلات را به صورت ریشه ای و با در نظر گرفتن واقعیت ها حل و فصل کرد.

دلق پوش ورود سالانه 20 میلیون گردشگر به گیلان را یکی از عوامل انگیزشی برای رونق بازار برشمرد و گفت: برای کسب درآمد از بخش گردشگری و استفاده از این فرصت طلایی به نحو شایسته باید برنامه ریزی کرد و حتی از منابع بانکی نیز در حمایت از طرح های خوب و ایده های مطلوب می توان بهره گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برنامه ریزی، تامین اقلام اساسی مورد نیاز در فصل پایانی سال را یکی از وظایف و اهداف کارگروه پایش تعیین کرد و تصریح نمود: به فراخور نیاز مردم و حضور گردشگران در استان برای تامین اقلام و ذخیره سازی و عرضه به هنگام با نظارت ویژه باید اقدام گردد تا خدمات بازار، متناسب با تقاضا به نحو دقیق مدیریت شود و این مستلزم همراهی اصناف و بازاریان استان می باشد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز