خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد:

آغاز لایروبی رودخانه مرزی آستاراچای

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۲۰۹

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از آغاز لایروبی رودخانه مرزی آستاراچای خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در حاشیه بازدید از مراحل لایروبی این رودخانه مرزی گفت: بر اساس پیگیری هایی که از سوی فرمانداری آستارا و استانداری گیلان در خصوص رفع مشکلات این رودخانه مرزی در خصوص سیلابی شدن و خسارت به مردم منطقه داشته است با موافقت دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، عملیات لایروبی آغاز شد.

وی اضافه کرد: بر اساس شواهد و نظر ساکنان منطقه، بیش از نیم قرن است که این رودخانه مرزی لایروبی نشده است و عدم لایروبی این رودخانه موجب شد تا هنگام بارندگی های شدید و جاری شدن سیل خسارات مختلفی به مردم منطقه وارد شود.

فرماندار آستارا ادامه داد: آخرین خسارات وارده به شهر مرزی آستارا در دو ماه پیش و ورود سیلاب به در داخل شهر از طریق رودخانه آستاراچای بود که پس از آن با پیگیری های جدی فرمانداری آستارا، نماینده مردم این شهرستان و استانداری گیلان کارگروه های مختلفی از سوی وزارت کشور، کمیته رودخانه های مرزی کشور، کمیسیون اصل ۹۰، وزارت امور خارجه و مرزبانی تشکیل و پیگیری‌های انجام گرفت.

وی یادآور شد: در آخرین نشستی که بین مرزبانی دو کشور در آستارا برگزار شد، موافقت لایروبی انجام گرفت و مقرر شد چهار نقطه در طول ۳۰ کیلومتر رودخانه مرزی لایروبی انجام گیرد.

فرماندار آستارا تاکید کرد: انجام لایروبی این رودخانه مرزی نقش مهمی در پیشگیری از خسارات سیلاب های شهر دارد.

وی ضمن تشکر از استاندار گیلان و سایر مسئولان در پیگیری اجرایی شدن این لایروبی اظهار امیدواری کرد: در آینده مشکلات دیگر شهرستان ها با همراهی سایر مسئولان و برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز