خبرگزاری کار ایران

در پی سفر استاندارگیلان به آستارا؛

مشکلات فضای آموزشی آستارا مورد بررسی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۷۳۲

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: در ادامه سفر استاندار گیلان به این شهرستان و طرح برخی از مشکلات فضای آموزشی آستارا، موارد مطرح شده با حضور مدیرکل نوسازی مدارس گیلان بررسی شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش اضافه کرد: در نشست مشترکی که با علی اوسط مقدم مدیرکل نوسازی مدارس استان داشته ایم ضمن ارزیابی وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان و بازدیدهای میدانی از مدارس مباحث مورد نظر بر اساس درخواست های ارائه شده جمع بندی شد.

رنجکش افزود: در همین راستا با توجه درخواست‌های دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا مبنی بر بررسی مشکلات فضاهای آموزشی، بازدید میدانی از پروژه‌های در دست اجرا و مورد تقاضای دهیاران و شوراهای اسلامی محلات به عمل آمد.

رنجکش تصریح کرد: در پی این بازدید که توسط اداره کل نوسازی مدارس استان و اداره آموزش و پرورش شهرستان انجام شد؛ مقرر شد پروژه مقاوم سازی مدرسه شهید مسعود پی و احداث مدرسه 6کلاسه دهخدای لوندویل آستارا که 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با توجه به تامین اعتبار برای سال تحصیلی آینده آماده و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

 نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا بیان کرد: همچنین به علت تخریبی بودن مدرسه فردوسی  آستارا و تامین بخشی از اعتبار آن توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان آستارا، مقدمات فراخوان عمومی احداث مدرسه 9کلاسه ابتدایی توسط نوسازی مدارس نیز فراهم شد.

وی گفت: پروژه مدرسه 12کلاسه فاطمیه آستارا نیز که دارای پیشرفت فیزیکی 75درصد می باشد با توجه به اقدامات انجام شده و تامین بخشی از منابع توسط اداره کل نوسازی مدارس تا دهه فجر سال آینده به اتمام و تحویل آموزش و پرورش می شود.

رنجکش همچنین یادآور شد: از میان 41 مورد درخواست احداث مدرسه توسط دهیاران و شوراهای اسلامی محلات پس از بررسی میدانی و منظور کردن جمعیت دانش‌آموزی و جلوگیری از تعطیلی مدارس به علت نداشتن دانش‌آموز، احداث 5مدرسه در روستای ویرمونی، قره سو، خلیله سرا، خان حیاتی و چلوند مورد تایید قرار گرفت و مقرر گردید در صورت عدم مغایرت های قانون برنامه بودجه برای احداث پروژه های جدید با هماهنگی کمیته برنامه ریزی شهرستان مرزی آستارا و تامین اعتبار از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان نسبت به احداث مدارس که رقم برآورد اولیه آن ها بالغ بر 50میلیارد ریال می باشد اقدام شود.

فرماندار آستارا یادآور شد: علاوه بر ارسال همه مباحث مطرح شده در نشست های مشترک استاندار گیلان با طیف های مختلف مردمی و مدیران از سوی استانداری به مدیران کل و دست اندرکاران اجرایی از سوی فرمانداری آستارا نیز طی نامه‌ای درخواست‌ها به مدیران ارسال و خواستار برگزاری جلسات مشترک در آستارا برای رفع آنها شدیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز