خبرگزاری کار ایران

فاضلی خبر داد:

نمایشگاه کتاب گیلان با فروش بیش از ۲ میلیاردی به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۲۱۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با فروش بیش از ۲ میلیاردی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان و استقبال مردم از این نمایشگاه، گفت: در مجموع شش روز برگزاری این نمایشگاه بیش از ٥٢ هزار نفر از کتب ارائه شده این نمایشگاه در ٢٠٠ غرفه بازدید کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ٤٠٠ ناشر کشوری و استانی در نمایشگاه حضور داشتند، تصریح کرد: در این میان ٥٠ ناشر گیلانی حضور داشتند که ٣٠ ناشر کتب خود را در غرفه های مستقل و ١٥ ناشر نیز به صورت تجمیعی به ارائه تازه های نشر خود پرداختند.

فاضلی اظهار کرد: بیش از ٤٨ هزار و ٣٥٥ عنوان کتاب با تخفیف ٣٠ درصدی در این نمایشگاه عرضه شد که غرفه های کتب کودک و نوجوان، کمک آموزشی و رمان بیشترین استقبال را داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد: سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با فروش دو میلیارد و ٥٠ میلیون تومان پایان یافت که ٦٥٠ میلیون تومان آن با استفاده از بن تخفیف ارائه شده در نمایشگاه بوده است.

وی با بیان این که ناشران کشوری حاضر در نمایشگاه، حضور در نمایشگاه های استانی را ضرورتی در جهت آشنایی مردم با تازه های نشر و اقدامات در حوزه کتاب می دانند، افزود: ناشران استانی نیز خواستار برپایی هر ساله نمایشگاه هستند تا بتوانند کتب بومی استان و فعالان عرصه کتاب گیلان را معرفی کنند.

فاضلی تصریح کرد: ناشران استانی ایجاد ارتباط با ناشران ملی را مهمترین دستاورد نمایشگاه کتاب می دانند و معتقدند: این نمایشگاه ها موجب می شود تا صدای کتاب در سراسر کشورمان شنیده شود و ناشران استانی دیده شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه هر روز میزبان برنامه های جانبی بود که در قالب شب شعر، جشن امضاء، معرفی و نقد کتاب، رونمایی کتاب و کارگاه های آموزشی تدوین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز