خبرگزاری کار ایران

در نشست بررسی وضعیت نوغانداری باحضور حجتی؛

استاندار گیلان خواستار ایجاد صندوق حمایت از نوغانداری شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۱۹۷

استاندار گیلان خواستار ایجاد صندوق حمایت از نوغانداری در زیرمجموعه‌ صندوق حمایت از بخش کشاورزی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در نشست بررسی وضعیت نوغان با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مجمع نمایندگان استان که شامگاه چهارشنبه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان برگزار و بیش از 3 ساعت به طول انجامید، ضمن خیرمقدم به وزیر جهاد کشاورزی و قدردانی از همراهی‌های نمایندگان استان در موضوعات مختلف افزود: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار بالای استان گیلان برنامه‌ای به منظور ساماندهی موضوعات، ظرفیت‌ها و چالش‌های مهم استان در 48 کمیته آغاز شده که 11 مورد از کمیته‌های مذکور مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی این کمیته‌ها علاوه بر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بخش خصوصی نیز حضور مؤثر دارد اظهار داشت: در جلسه‌ای که ماه گذشته با موضوع نوغان استان برگزار شده بود بخش خصوصی تحلیل و پیشنهادات مؤثری در رونق این بخش ارائه کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه درخصوص افزایش تعرفه‌ی واردات ابریشم به نحوی که با سیاست‌های کلی کشور در بخش واردات هم‌خوانی داشته باشد اتفاق نظر وجود دارد گفت: باید تلاش شود بازار مصرف کنندگان نخ ابریشم را در داخل کشور تأمین کنیم تا رویکرد حمایتی نسبت به تولید کنندگان داخلی اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد در تأمین تخم نوغان نیز انتظار این است که به صورت مقطعی برای تأمین نیاز تولیدکنندگان واردات صورت بگیرد تا در آینده‌ای نزدیک از تولیدات داخلی در تأمین این بخش بهره‌مند شویم.

استاندار گیلان با بیان اینکه انتقال اموال و خصوصی سازی شرکت فرش ابریشم به نوعی صنعت ابریشم را از دست ما خارج خواهد کرد افزود: امیدواریم تلاش شود تا ضمن واگذاری شرکت ابریشم به مرکز توسعه‌ی نوغانداری از ظرفیت این بخش استفاده‌ی بهینه گردد.

وی خواستار ایجاد صندوق حمایت از نوغانداری در زیرمجموعه‌ی صندوق حمایت از بخش کشاورزی شد و گفت: آمادگی داریم بخشی از سرمایه‌ی اولیه این صندوق از منابع استانی و بخش دیگر از طریق منابع ملی تأمین شود.

 سالاری گفت: باتوجه به اینکه پرداخت تسهیلات از محل 1.5 میلیارد دلار اشتغال روستایی حداقل 100 میلیون تومان است متأسفانه نمی‌توان از این تسهیلات برای بخش نوغانداری استفاده کنیم اما می‌توان از تسهیلات دیگر به این بخش کمک شایان توجهی صورت گیرد.

وی برضرورت اقدامات علمی و پژوهشی در تنوع محصولات بخش ابریشم تأکید و تصریح کرد: در تولیدات پارچه، روسری، شال و محصولاتی از این قبیل می‌توان از تسهیلات اشتغالزایی روستایی بهره‌مند شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه با تبلیغ و نوآوری در صنعت ابریشم می‌توان از این بخش حمایت کرد گفت: انتظار ما این است موضوع ابریشم به عنوان یک طرح ملی دیده شود تا بتوان رونق خوبی به این حوزه بخشید.

وی اظهار داشت: امیدواریم با حمایت از صنعت ابریشم استان گیلان که همان صنعت ابریشم کشور است گام مؤثری در افزایش تولیدات این بخش برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز