خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

اختلاف سلیقه در انتصابات طبیعی است/اختصاص اعتبار اشتغالزایی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۴۰

استاندار گیلان گفت: اختصاص اعتبار برای اشتغالزایی روستاییان در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها موثر است.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در نشست شورای اداری استان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های امروز، همایش نکوداشت میرزا کوچک جنگلی سردار استعمارستیز خطه گیلان زمین است که علاوه بر روحیه بلند استعمارستیزی، شخصیتی توسعه خواه و توسعه طلب داشت و باید از او الگو بگیریم.

هنوز مشکلات متعددی در استان داریم

وی با اشاره به مواهب خدادادی استان، تصریح کرد: با وجود مواهب الهی و وفور آب، هنوز مشکلات متعددی در استان داریم. استاندار گیلان به معضل پسماند در استان اشاره و بیان کرد: خرید تضمینی برق از سرمایه گذاران، نیازمند تعرفه بالاتر است.

سالاری با اشاره به مشکلات تالاب‌های گیلان، اظهار داشت: مشکل تالاب انزلی و چند تالاب دیگر در استان، تبدیل به معضلی شده و تنها با لایروبی رفع نمی‌شود و اگر برای آنها تدبیری اندیشیده نشود، یک بحران زیست محیطی لاینحل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشاورزان گیلانی دارای قطعات زمین کوچک کشاورزی هستند که معیشت آنان را تامین نمی کند، تصریح کرد: با اقداماتی از قبیل اصلاح تعرفه واردات، ارتقاء بهره وری، صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان به کشاورزان استان کمک کرد.

نماینده عالی دولت در استان با قدردانی از تصویب یک و نیم میلیارد دلار اعتبار برای اشتغال‌زایی در روستاها تصریح کرد: اختصاص اعتبار برای اشتغالزایی روستاییان در جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها موثر است.

سالاری با اشاره به بارش‌های استان گفت: این بارش‌ها خارج از زمان کشاورزی است و منابع ذخیره بسیار ضعیف است.

وی اضافه کرد: در استان‌های دیگر، آب صادر می‌شود اما در گیلان با وجود بارش‌هایی که وجود دارد، آب هدر می‌رود و استان‌های شمالی مشمول اعتبارات آب‌های مرزی نیستند.

اختلاف سلیقه در انتصابات طبیعی است

وی در پایان سخنانش با اشاره به انتصاب‌ها در استان تصریح کرد: طبیعی است در انتصابات، اختلاف سلیقه پیش می‌آید که البته طبیعی است؛ البته برای انتخاب بهتر، یقینا از نظرات نمایندگان و نخبگان استفاده می‌کنیم.

دیدار با آیت‌اللهزین‌العابدین قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان و حضور در مراسم بزرگداشت میرزاکوچک‌خان جنگلی از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه علی لاریجانی به استان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز