خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای‌شهر رشت مطرح شد:

ایجاد پارکینگ عمومی در رشت

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۳۸

اسماعیل حاجی‌پور با اشاره به وضعیت نامناسب پارکینگ‌های عمومی در رشت گفت: قرار بود عوارض کمیسیون ماده صد از بخش پارکینگ در یک حساب جداگانه واریز و برای احداث پارکینگ‌های عمومی هزینه شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت ابتدا با خیرمقدم به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در شهر رشت اظهار کرد: از این‌گونه دیدارها باید در رفع مشکلات شهر و استان استفاده کرد.

حاجی‌پور با اشاره به وضعیت نامناسب پارکینگ‌های عمومی در رشت تصریح کرد: قرار بود تمام عوارض کمیسیون ماده صد از بخش پارکینگ در یک حساب جداگانه واریز و برای احداث پارکینگ‌های عمومی هزینه شود.

وی با بیان اینکه این مهم باید در صحن شورا مصوب و شهرداری ملزم به اجرای آن باشد، گفت: ما امانتدار مردم هستیم و باید با اقداماتی که در راستای رفع نیاز شهروندان انجام می‌دهیم پاسخگوی اعتماد آنان باشیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت بیان کرد: مرکز کنترل ترافیک باید هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

حاجی‌پور به حضور مشاور جدید کمیسیون ترافیک شورای رشت اشاره و گفت: علیرضا کامران به‌عنوان مشاور جدید کمیسیون ترافیک با نظر موافق اعضا انتخاب شده است و این اقدام را به فال نیک می‌گیریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه سال‌جاری ۳۲ میلیارد تومان برای خرید زمین و به منظور احداث پارکینگ در نظر گرفته شده، گفت: در چهار راه میکائیل یک‌هزار و ۱۰۰ متر زمین آزاد شده که متعلق به شهرداری منطقه دو است.

فرامرز جمشیدپور افزود: در حال حاضر بهترین زمان ممکن برای بی نیاز کردن شهر از پارکینگ عمومی است .

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اذعان به اینکه احداث پارکینگ عمومی باید از طریق جذب سرمایه گذار انجام شود، گفت: ما قصد نداریم زمین برای احداث پارکینگ بخریم و باید برای اینکار از سرمایه گذار بخش‌خصوصی دعوت کنیم.

حاجی پور افزود: بارها سرمایه گذارانی به‌منظور احداث پارکینگ در رشت معرفی نمودم اما متاسفانه با آنان همراهی لازم انجام نگرفت.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز با اشاره به اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت اطلاعات کاملی درباره وضعیت پارکینگ‌های شهر در اختیار کمیسیون قرار دهد، تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن زمان بررسی بودجه سال آینده باید از هم اکنون برنامه‌ریزی های لازم درباره مباحث ترافیکی انجام و در نهایت تصمیمات خوبی گرفته شود.

محمد حسن عاقل‌منش افزود: در حال حاضر از وضعیت پارکینگ‌های موجود در رشت بی‌اطلاع هستیم و باید شرایط حضور بخش خصوصی در این مقوله مهیا گردد.

وی با بیان اینکه در برخی مسیرها با تملک یک ملک می‌توان اقدام به بازگشایی و کاهش حجم ترافیک کرد، اظهار کرد: در این حوزه‌ها باید اقدامات به گونه‌ای پیش برود که مردم خدمات عملیاتی و اجرایی را مشاهده کنند.

مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه در بافت مرکزی رشت با مشکل جدی فقدان پارکینگ عمومی مواجه هستیم معتقدم باید نسبت به واریز عوارض بخش پارکینگ به یک حساب جداگانه هر چه سریع‌تر اقدام شود.

یدالله حسینی افزود: اگر اینکار انجام شود یقینا حجم پولی جمع آوری شده مازاد نیاز خواهد بود و می‌توانیم مشکل فقدان پارکینگ عمومی را برطرف کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی تاکسی اینترنتی در رشت بیان کرد: یکی از سرمایه‌گذاران در این زمینه در رشت اقدام کرده و ما نیز باید هر چه سریعتر وارد عمل شویم.

حسینی با اذعان به اینکه ایجاد فضای رقابتی در این خصوص در رفع نیاز شهروندان موثر است، تصریح کرد: می‌توانیم در این زمینه از ظرفیت خودروهای موجود در منطقه آزاد بهره مند شویم.

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری رشت درباره راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در این جلسه اظهار کرد: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص تهیه و قرار است جلسه نهایی ما بین شهردار و پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز گفت: تفاهم نامه مطالعه شده و مواردی که در تفاهم نامه قید شده به‌گونه‌ای است که پلیس در آن به عنوان یک واحد بهره‌بردار دیده شده و این صحیح نیست.

محمدرضا محمدی افزود: ما به خاطر معضلات ترافیکی شهر حضور پیدا کرده ایم و در مرکز کنترل ترافیک‌ هم قصد خدمات دهی داریم .

وی با بیان اینکه باید برای آینده شهر رشت حرکت کنیم افزود: متاسفانه گاها برای باز و بستن یک تقاطع هم با مشکل مواجه می شویم.

محمدی با اشاره به استقرار پلیس در مرکز کنترل ترافیک بیان کرد: در مرکز کنترل ترافیک بحث اعمال قانون و ثبت صحیح تخلفات مطرح است و مراکز کنترل ترافیکی که قرار است پلیس راهنمایی و رانندگی در آن اعمال قانون کند به مقوله هایی نیاز دارد و تا زمانیکه آن شرایط نباشد نمی توانیم کاری انجام بدهیم.

رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان افزود: راه اندازی مرکز کنترل ترافیک یک اتفاق خوب برای رشت است و این مهم نیازمند همراهی و همکاری است.

محمدی با بیان اینکه ما دنبال صدور برگ جریمه نیستیم گفت: ما قصد داریم در ۲۰ روز نخست پس از راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک نسبت به صدور برگ جریمه اقدام نکنیم تا شهروندان در ابتدا با اهداف راه اندازی این مرکز آشنایی پیدا کنند.

حاجی پور رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در این جلسه گفت: برای بررسی این مبحث جلسه فوق العاده ای با حضور مدیران مربوطه برگزار خواهیم کرد و ان‌شاالله به‌زودی این کار به اتمام برسد.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز گفت: پیشنهاد می‌کنم نشستی با حضور شهردار رشت و پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان طی هفته آینده برگزار کنیم و در تفاهم نامه‌ای به‌طور یک‌ساله با شرایط و تبصره هایی که نیاز است فعالیت مرکز کنترل ترافیک رسما آغاز شود .

مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت اظهار کرد: این مسیر سال‌هاست در حال طی شدن است و کارشناسان شهرداری رشت نیز باید در این مرکز حضور داشته باشد تا بتواند نسبت به رصد تخلف اتوبوس‌ها و... زیر مجموعه خودشان اقدام کنند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت در این جلسه گفت: شهرداری رشت باید بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور(شاک) در این خصوص عمل کند.

پیمان پارسا افزود: تفاهم نامه‌ای که تهیه شده بر اساس مصوبات شورای تامین کشور است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در پایان جلسه با ابراز نارضایتی از تردد خودروها در پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: با این اقدام کاملا مخالفم.

حاجی‌پور افزود: خودروها اجازه تردد در مسیر پیاده راه فرهنگی را ندارند و این مشکل باید بررسی و برطرف شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز