خبرگزاری کار ایران

مسرور در نشست سرمایه گذاری ایران و چین مطرح کرد؛

راه اندازی شهرک صنعتی جدید با سرمایه گذاری چینی‌ها / انعقاد تفاهم نامه همکاری منطقه آزاد انزلی با اتاق بین المللی بازرگانی چین

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۱۴

تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با اتاق بین المللی بازرگانی چین برای بخش خصوصی از سوی مسرور و مدیر عامل این نهاد چینی منعقد شد.

به گزارش ایلنا از رشت،  رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست سرمایه گذاری ایران و چین که با هدف افتتاح شعبه اتاق بازرگانی بین المللی چین برای بخش خصوصی(ciccps) در ایران برگزار شد در خصوص مزایای منطقه متبوع خود برای سرمایه گذاری سخن گفت و دو فرصت سرمایه گذاری و یک مسیر تجاری مابین دو کشور را به فعالین اقتصادی چینی معرفی کرد.

در این مراسم که نعمت زاده وزیر سابق صنعت معدن تجارت و مشاور وزیر نفت، دکتر سعیدی مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران و وانگ یانگو رییس اتاق بازرگانی بین المللی چین برای بخش خصوصی حضور داشتند، مهندس مسرور بعد از تجزیه و تحلیل شاخص ها و الزامات اولیه برای جذب و فعالیت سرمایه گذار خارجی در هر کشور، مزایا و معافیت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی را تشریح کرد.

وی با اشاره به موفقیت‌های این منطقه در زمینه شاخص های اقتصادی به ویژه در زمینه صادرات و صادرات مجدد که این منطقه را در مناطق آزاد به رتبه نخست نائل گرداند، مجتمع بندری کاسپین را مهمترین پروژه زیرساختی و عمرانی مناطق آزاد ایران اعلام کرد و گفت: با توجه به فعالیت دو شهرک صنعتی در فضای پسکرانه این بندر و طرح سازمان برای احداث سومین شهرک صنعتی، سرمایه گذاران چینی می توانند به صورت مشارکتی با طرف ایرانی یا به صورت اختصاصی شهرک صنعتی چین را در این منطقه احداث کنند.

وی در توضیح طرح پیشنهادی خود  به این مهم اشاره کرد و گفت: با وجود شهرک های صنعتی در فضای پسکرانه مجتمع بندری کاسپین، این بندر جزو بنادر نسل سوم جهان محسوب شد ، بنادری که بدلیل نزدیکی واحدهای تولیدی به بندر، هزینه تمام شده فرآوری و صادرات کالا بسیار کاهش می یابد، و این مهم در منطقه آزاد انزلی با توجه به نزدیکی به بازار کشورهای حاشیه دریای خزر به فرصت سرمایه گذاری، ارزش افزوده مضاعفی را اعطا می کند.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دومین فرصت سرمایه گذاری در منطقه متبوع خود را در حوزه احداث زیرساخت خط ریلی به مجتمع بندری کاسپین اعلام کرد و افزود: با توجه به مزایا و معافیت های قانونی این منطقه برای سرمایه گذار خارجی و قرارگرفتن منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال جنوب و نقشی که این کریدور در کاهش زمانی و هزینه حمل کالا مابین شرق و غرب ایجاد می کند و این واقعیت که پروژه مزبور جزو طرح های ملی وزارت راه ایران برای اتصال استان گیلان به شبکه ریلی سراسری است؛ سرمایه گذاری طرف چینی در این پروژه را از طرق مختلف فاینانس و سرمایه گذاری مستقیم انجام پذیر می کند.

 مسرور در پایان با اشاره به کریدور بین المللی چین برای هزار سوم، یعنی کریدور ابریشم جدید که با شعار یک کمربند یک جاده از سوی دولت چین در حال پیگیری است، پیشنهاد بهره برداری فعالین اقتصادی چین از کریدور اروم چی، اکتائو، انزلی را مطرح نمود و تصریح کرد که هزینه تمام شده حمل و نقل و زمان ترابری کمتری را نسبت به مسیر تجاری موجود میان دو کشور خواهد داشت، به ویژه که اگر محصولات تولیدی در استانهای غربی چین از این کریدور استفاده نمایند.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با اتاق بین المللی بازرگانی چین برای بخش خصوصی از سوی مهندس مسرور و مدیر عامل این نهاد چینی منعقد شد.

تفاهم نامه با اتاق بین المللی بازرگانی چین برای بخش خصوصی به منظور تقویت روابط دوستانه دوجانبه و گسترش سرمایه گذاری مستقیم و یا فاینانس پروژه های ایران توسط شرکت های چینی، و ارتقاء تجارت و همکاری های اقتصادی دوجانبه بین ایران و چین منعقد شد که براساس آن طی ده بند طرفین زمینه لازم برای تبادل اطلاعات در حوزه های مختلف نمایشگاهی، سرمایه گذاری و ... را فرآهم می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز