خبرگزاری کار ایران

در هفدهمین جلسه شورای‌شهر رشت مطرح شد؛

اختیارات ٨٠٠ میلیونی برای شهردار رشت تحقیر‌آمیز است/تبدیل شدن تالاب عینک به نی‌زار

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۱۵۶

عضو شورای شهر رشت گفت: اختیارات ٨٠٠ میلیون تومانی برای شهردار رشت یک رقم بسیار ضعیف و تحقیرآمیز است.

به گزارش ایلنا از رشت، هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز با حضور اصحاب رسانه در صحن علنی شورا برگزار شد.

علوی رییس شورای شهر رشت ابتدا ضمن تشکر از تلاش‌های اعضای شورا و خیر مقدم به اصحاب رسانه اظهار داشت: روز تشکیل شورای انقلاب‌فرهنگی را گرامی می‌داریم و آرزوی توفیق برای تلاشگران این مجموعه داریم.

وی همچنین انتخاب رضا رسولی به عنوان رییس هیئت کاراته گیلان را تبریک گفت

علوی در ادامه سالروز شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب را تسلیت گفت.

علیپور نخستین ناطق جلسه بود که ضمن خیر مقدم به حاضرین جلسه بیان داشت: با توجه به موضوع انتصابات شهردار انتظار می‌رود شهردار محترم نسبت انتصاب مدیران بومی بدون در نظر گرفتن سلیقه های سیاسی اقدام کند.

وی عنوان کرد: از شهرداری و اعضای شورای شهر خواستاریم توجه ویژه ای به مزایا و حقوق کارگران کنند چرا که نیروی انسانی هر مجموعه ای سرمایه های آن است.

دستور جلسه آیین امور سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری رشت بود که بصورت یک فوریت در جلسه مطرح شد

اختیارات ٨٠٠ میلیون تومانی برای شهردار رشت تحقیر آمیز است

رسولی درباره این دستور افزود: اختیارات ٨٠٠ میلیون تومانی برای شهردار رشت یک رقم بسیار ضعیف و تحقیرآمیز است وبنده معتقدم اختیارات شهردار باید افزایش یابد.

رمضان‌پور خاطرنشان کرد: باید از این‌گونه پروژه‌ها حمایت کنیم و وسعت دید خودمان را بالا ببریم. اگر بر عهده من بود این اختیارات را تا سقف ١٠٠ میلیارد تومان هم افزایش می‌دادم چراکه برای ایجاد یک زیرساخت مناسب باید این رقم را بیشتر کنیم و این امر به نفع شهر ما است.

این عضو شورا عنوان کرد: اگر شهردار مورد تایید ما است پس باید اختیارات مناسب به او دهیم و هر چقدر این رقم بالاتر باشد می توانیم با نگاهی بهتر به طرف توسعه شهر قدم برداریم.

باید سرمایه‌گذار بیاوریم

حاجی‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر جایگاه شهردار برای من اهمیت بسیاری دارد بیان داشت:٨٠٠ میلیون رقم تحقیرآمیزی است،اگر می خواهیم شهر رشت را به جایگاه واقعی خود برسانیم و تحولی ایجاد کنیم باید سرمایه گذار بیاوریم و در این راه دل به دریا بزنیم .
وی افزود: وظیفه ما یک نظارت درست است که خوشبختانه افراد توانمندی در این زمینه داریم .

علیپور عضو دیگر شورا در این رابطه بیان داشت: با چه ابزاری می خواهیم سرمایه گذاری کنیم؟حرف‌ها همه شعارهای تکراری است در صورتی که تالاب عینک تبدیل به نیزار شده و ما فقط شعار می دهیم.

عبداللهی در این خصوص افزود: فراخوان‌ها باید مذاکره داشته باشد چراکه در انتها ما باید به مردم پاسخگو باشیم .

وی با بیان اینکه باید در پروژه ها نظارت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌های ما متاسفانه موفق نبوده و ما باید نظارت دقیق در حوزه سرمایه گذاری داشته باشیم.

علوی رییس جلسه با اشاره به اینکه کلان شهرهای دیگر بودجه های بالاتری دارند اظهار داشت:باید با شهردار بشینیم و صحبت کنیم که چرا اکنون وضعیت تحقق بودجه ما اینگونه است.

وی ابراز کرد: وقتی کل دارایی یک نفر یه ملک است نمی‌تواند نصف آنها را در اختیار شخص دیگری قرار دهد حتی اگر طرف مقابل قابل اعتماد باشد.

علوی اظهار داشت: املاک ما بسیار زیاد است اما همه آنها قابل فروش نیست و خیلی از آن ها هنوز هم مشکل سند دارند.

وی تصریح کرد: چیزی که اکنون مهم است نحوه و شیوه نظارت می باشد،چرا که در گذشته با اینکه مصوبه داشتیم باز هم تخلفاتی صورت می گرفت.

رییس شورا با بیان اینکه مذاکراتی با سرمایه گذاران صورت گرفته بیان داشت: بسیاری از این مذاکرات خوب است که ما باید در این زمینه کمک کنیم و بدون شک وظیفه ما یک نظارت درست می باشد.

امیر حسین علوی در ادامه پیشنهاد مصوبه دوفوریتی با اختیار ٢٠ میلیارد تومان تا سقف ٥٠ میلیارد تومان به شهردار با تاییدیه دوسوم اعضای حاضر در جلسه شورا را مطرح کرد و این مصوبه توسط رای اکثریت به تصویب رسید.

تبصره: پروژه‌های تا سقف ٢٠ میلیارد تومان به‌صورت مکتوب قبل از فراخوان در اولین جلسه برقراری شورا به اطلاع اعضای شورا برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز