خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

اعطای4800 میلیون ریال‌تسهیلات‌جهت نوسازی بافت‌های فرسوده شهر سیاهکل

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۷۴۸

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: به جهت مشکلات اعتباری و منابع مالی، این اداره کل از هیچ کوششی برای اتمام آسفالت راه‌های روستایی باقی مانده در شهرستان سیاهکل دریغ نمی ورزد و در تلاش هستیم که شاخص آسفالت در کل استان بویژه در شهرستان سیاهکل ارتقا یابد.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، ‍علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در جلسه بررسی مشکلات شهرستان سیاهکل که با حضور استاندار گیلان و تنی چند از مدیران دستگاههای اجرایی، شهرداران ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان سیاهکل در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان سیاهکل 53 روستای زیر 20 خانوار ، 3 روستای بین 20 تا 50 خانوار و 4 روستای بالای 50 خانوار فاقد آسفالت وجود دارد که در سال 96 اولویت با آسفالت راه های روستایی بالای 50 خانوار است.

وی تصریح کرد: کارخانه سیمان دیلمان و تردد خودروهای حمل سیمان 300 کیلومتر از راه‌های شریانی شهرستان‌های سیاهکل، املش، رودسر و رودبار را تحت تاثیر قرار داده و شرایط نامناسبی در آسفالت جاده ها وارد کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به کمک وزارت راه و شهرسازی در اعطای سهمیه قیر رایگان برای محلات هدف در راستای طرح‌های باز آفرینی و توسعه پایدار شهری گفت: ۴۷۰ تن قیر رایگان به شهرداری سیاهکل و ۱۹۵ تن قیر رایگان جهت آسفالت به شهرداری دیلمان اعطا شد.

رئیس شورای حمل و نقل استان گیلان افزود : به جهت مشکلات اعتباری و منابع مالی ، این اداره کل از هیچ کوششی برای اتمام آسفالت راههای روستایی باقی مانده در شهرستان سیاهکل دریغ نمی ورزد و در تلاش هستیم که شاخص آسفالت در کل استان بویژه در شهرستان سیاهکل ارتقا یابد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مساحت محدوده قانونی شهرستان سیاهکل بر اساس طرح جامع و تفصیلی 622.7 هکتار و مساحت محدوده مصوب بافت فرسوده شهری 36.7 هکتار است و یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذار در بازآفرینی پایدار محله ها و محدوده های هدف ، بافت های فرسوده و ناکارآمد میانی هستند که با پرداخت تسهیلات جهت نوسازی ساختمان‌های مسکونی این بافت‌ها، باید در مسیر احیاء ، بهسازی و نوسازی آنها گام برداشت.

خاوری در ادامه با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و البته تأکید و پیگیری مقام عالی وزارت در مقوله بازآفرینی شهری پایدار و به تبع آن احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: به منظور بسترسازی و تسهیل گری مسیر نوسازی این بافت ها براساس مصوب هیأت وزیران تسهیلات یارانه ای را به متقاضیان نوسازی پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد : در این راستا تاکنون برابر تقاضاهای بعمل آمده 4800 میلیون ریال تسهیلات جهت نوسازی بافت های فرسوده شهر سیاهکل به متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز