خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه کتاب گیلان میزبان تصویرگران ایرانی و ایتالیایی

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۳۳۲

نمایش آثار و نشست تصویرگران ایرانی و ایتالیایی با محوریت چگونگی تولید و ساخت یک کتاب تصویری، در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کتاب گیلان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، نمایش آثار و نشست تصویرگران ایرانی و ایتالیایی با محوریت چگونگی تولید و ساخت یک کتاب تصویری، در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کتاب گیلان با حضور فیلیپ جیوردانو، دکتر علی بوذری و امیرشعبانی پور برگزار می شود.

 در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان تعدادی از آثار تصویرگری این اساتید در معرض تماشا قرار دارد. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران از این برنامه حمایت و پشتیبانی می کند.

نشست این تصویرگران، در غرفه برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب گیلان انجام شد و نمایش آثار تا ٢١ آذر در این غرفه ادامه دارد.

امیر شعبانی پور دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان است. تصویرگری بیش از ٣٠ کتاب کودک و نوجوان ، همکاری با نشریات بعنوان تصویرگر و سه دوره نامزدی دریافت جایزه بهترین تصویرگر مطبوعاتی کشور ، چاپ سه عنوان کتاب در کشورهای کره جنوبی، اسپانیا و ترکیه ، عضویت در هیات داوری جشنواره های مختلف هنری (نقاشی، مجسمه سازی) بخشی از کارنامه کاری این هنرمند است.

آثار شعبانی پور در نمایشگاه های داخلی و خارجی بسیاری در معرض تماشا گذاشته شده و جوایز متعددی از جمله جایزه جزیره سبز از نمایشگاه بین المللی نامی کره جنوبی ٢٠١٧ ، دیپلم افتخار نمایشگاه سالانه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان بولونیای ایتالیا ٢٠١٣ ،٢٠٠٩ ، ٢٠٠٧ ، دریافت پلاک و جایزه تشویقی از دوسالانه تصورگری کنکور نوما ژاپن ٢٠٠٥ و ٢٠٠٧ ، قلم بلورین و لوح تقدیر بهترین تصویرگری مطبوعاتی کشور دهمین دوره سال ١٣٨٢ برای وی به ارمغان آورده است.

فیلیپ جیوردانو یک تصویرساز ایتالیایی است که در حال حاضر در شهر توکیو ژاپن فعالیت می کند . او در زمینه تصویرگری مجلات ، جلد کتابها برای کودکان و انیمیشن و همچنین کارهای تبلیغاتی فعالیت می کند.

علی بوذری دارای دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر اصفهان است . وی مدرسی کارگاه های نقاشی کودکان در جشنواره های اروپایی از جمله مدرس کارگاه تصویرسازی به کودکان آلمان ٢٠١٤ ، مدرس کارگاه تصویرسازی کودکان دانمارک ٢٠١٦ و ٢٠١٧ ، عضو هیات داوران نمایشگاه زمستانی نقاشی کودکان تهران ١٣٨٢ و١٣٨٣ ، دبیری نمایشگاه های تصویرگری را در کارنامه خود دارد.

سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از ١٦ لغایت ٢١ آذرماه ٩٦ از ساعت ١٠ صبح الی ٨ شب در محل نمایشگاه های دائمی استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت به تهران در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز