خبرگزاری کار ایران

افتخاری دیگر برای شهروند فرهنگی گیلان؛

"سایه‌های یک شهر" تندیس سیمین جشنواره فیلم رشد را از آنِ خود کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۴۵۳

سایه‌های یک شهر ساخته شهریار پورسیدیان فرهنگی کارگردان جوان گیلانی، موفق به کسب تندیس سیمین چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، «سایه‌های یک شهر» برداشتی آزاد از فیلم «خانه دوست کجاست» ساخته مرحوم کیارستمی بوده و درباره معضلات روزمره زندگی شهری از نگاه یک کودک است.

این فیلم قصه دانش آموزی در دنیای معاصر را روایت می‌کند که سعی دارد خانه همکلاسی اش را پیدا کند و در این سفر درون شهری با معضلات روزمره زندگی شهری مواجه می شود.

«سایه های یک شهر» به همت انجمن سینمای جوان ایران تهیه شده، در جشنواره سیدنی استرالیا برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه بزرگسالان درباره کودکان شده است.

نویسندگی و کارگردانی این اثر به عهده شهریار پورسیدیان بوده و صدابرداری آن را «جاوید حسینی» انجام داده و «وحید بیوته» عهده دار نور و تصویر این فیلم بوده است.

شهریار پورسیدیان متولد 1358 دارای 19 سال سابقه در آموزش و پرورش است.

وی اولین فیلم خود را در سال 1385 به نام " میترا" در 27 سالگی ساخته است. پورسیدیان در آموزش و پرورش ناحیه دو رشت اشتغال دارد و  تاکنون 14 فیلم کوتاه ساخته است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز