خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

شرکت‌کنندگان رالی گردشگری معرف ظرفیت‌های گردشگری گیلان هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۶۵۲

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: شرکت کنندگان در رالی گردشگری تهران به منطقه آزاد انزلی، سفیران معرفی جاذبه ها وظرفیت های گردشگری منطقه آزاد انزلی و گیلان هستند .

به گزارش ایلنا از بندرانزلی،  رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل  سازمان منطقه ازاد انزلی در مراسم تجلیل از بانوان شرکت کننده سومین تور رالی گردشگری بانوان ایران که با حضور سفیر اندونزی در ایران ، مسئولان ورزشی منطقه ای و استانی، معاونین و مدیران استان و شرکت کنندگان این رالی در مرکز همایشهای منطقه آزاد انزلی برگزار شد با تصریح بر اینکه توجه به زیرساخت های گردشگری به ویژه گردشگری دریایی از سوی سازمان متبوع وی مهمترین برنامه برای ایجاد درآمد ارزی است اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی برای رسیدن به این هدف اقدامات متنوعی را در دستور کار قرار داده که مهمترین آن ایجاد زیرساخت ها و امکانات لازم برای رونق گردشگری دریایی در دریای خزر می باشد که این مهم مغفول باقی مانده بود.

رئیس هیات مدیره سازمان بر ضرورت ایجاد مراکز گردشگری و تفریحی برای بانوان در کشور  با رعایت موازین لازم تاکید کرد و گفت: زیرساخت های مختلفی در حوزه گردشگری در سالهای اخیر در  این منطقه از جمله مرکز تفریحات دریایی منطقه که به عنوان یک طرح الگوئی در شمال کشور در دو  قسمت آقایان و بانوان با استاندارهای لازم در منطقه احداث شده است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به تردد کشتی های توریستی  و تفریحی در دریای خزر در سال آینده با راه اندازی اسکله مارینا منطقه آزاد انزلی که بهار امسال با حضور رییس جمهور کار احداث آن آغاز شد؛ گفت: ان شاءالله سال آینده نخستین کشتی تفریحی جهت تردد میان بنادر کشورهای این دریا به آب انداخته می شود و در عین حال با راه اندازی مسیر ریلی قزوین رشت انزلی و اتصال آن به مجتمع بندری کاسپین و بندرانزلی امکان حضور گردشگران تمامی نقاط کشور از طریق ریل  به این منطقه و اسکله مارینا فرآهم می شود.

 مسرور در خصوص پروژه های زیرساختی که از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی در این منطقه در حال احداث است چنین بیان داشت که بزرگترین پروژه آکواریوم و باغ خزندگان کشور از سوی سرمایه گذار خارجی در ماه های آینده به اتمام رسیده و چندین زیرساخت گردشگری با استاندارد و امکانات مناسب افتتاح می شود.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار امیدواری کرد که شرکت کنندگان در توررالی بانوان در دوره زمیان حضور در منطقه و استان با ظرفیت های این منطقه و استان گردشگری گیلان آشنا شده و سفرای معرفی این توانمندیها در سطح کشور باشند.

 رقیه حاتمی پور فرشی مدیرعامل هلدینگ گردشگری فلامینگو به عنوان مجری این برنامه مشارکتی با قدردانی از مهندس مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در حمایت از برگزاری توررالی اظهار امیدواری کرد که توررالی های دیگر با حضور بانوان کشورهای منطقه با همکاری  برگزار شود.

وی میزبانی مناسب منطقه آزاد انزلی و حضور سخنرانی و حضور خانم دکتر ابتکار در مراسم افتتاحیه این رالی و همراهی سفیر اندونزی در ایران را از نقاط قوت و ارزشمند این برنامه دانست و اظهار امیدواری کرد که شرکت کنندگان با معرفی جاذبه های بی نظیر گیلان و منطقه آزاد انزلی در حوزه زیر ساخت های منطقه و گویش ها، پوشش ها ،آیین های محلی و تسهیلات و امکانات گردشگری سفیر خوبی برای منطقه باشند. 

گفتنی است سومین توررالی بانوان ایران با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی به مدت سه روز از اول لغایت سوم آذر ماه در مسیر تهران، کرج، قزوین، رودبار، رشت، فومن، سه راهی پونل، رضوانشهر، بندر انزلی و منطقه آزاد انزلی برگزار می شود که از نکات جالب این توررالی حضور همسر سفیر مالزی در این برنامه گردشگری ورزشی است.

گفتنی است این تور گردشگری  با حضور افزون بر 30 شرکت کننده در مسیر تهران تا منطقه آزاد انزلی برگزار شد که در نهایت معصومه دولت آبادی با نقشه خوانی همسر خودرضا طالبی با کمترین امتیاز منفی و بیشترین امتیاز مثبت به مقام نخست دست یافت، حُسنی خوش خو و سمیه امامی به صورت مشترک دوم شدند که در این مسیر به ترتیب آمنه سالگی و حسن امام کار نقشه خوانی را بر عهده داشتند و در نهایت مژگان دوزنده با نقشه خوانی مجید اکبری رتبه سوم را از آن خود نمودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز