خبرگزاری کار ایران

از سوی استادان و نخبگان واحد رشت صورت گرفت؛

دیدار دانشگاهیان واحد رشت با خانواده شهید نیکوئی سراوانی

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۱۵۴

در دومین روز از ایام گرامیداشت هفته بسیج با هماهنگی ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، استادان شرکت کننده در این طرح با خانواده شهید حسین نیکوئی سراوانی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، در دومین روز از ایام گرامیداشت هفته بسیج و در حاشیه برگزاری دومین مرحله طرح ضیافت اندیشه استادان و نخبگان دانشگاهی‌دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با هماهنگی ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، استادان شرکت کننده در این طرح با خانواده شهید حسین نیکوئی سراوانی دیدار کردند.

در اولین روز از برگزاری کلاس‌های آموزشی ضیافت اندیشه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، جمعی از استادان شرکت کننده در این طرح به همراه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاون فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور در منزل سرهنگ شهید حسین نیکوئی سراوانی با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کردند.

در این دیدار ابراهیم چیرانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون ایثار و جانفشانی شهدای والا مقام است، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی به ما کمک می کنند تا با نوعی سبک زندگی اسلامی آشنا شویم و ویژگی انقلاب اسلامی ایران و زنده کردن شعائر اسلامی باید نهادهایی داشته باشند که در این راستا شهدا به ما کمک خواهند کرد چرا که شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در پیشگاه خداوند از جایگاه رفیع و والایی برخوردار هستند .

 وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز بسیار ضروری است،تاکید کرد: شهدا با نثار خون پاکشان در جهت اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت جانفشانی کردند ولی دشمنان قسم خورده انقلاب با صرف هزینه های بسیار هنگفت در صدد آن هستند تا این روحیه ایثار و شهادت را در جوانان این مرز و بوم از بین ببرد و ما وظیفه داریم تا با تلاش خود این فرهنگ را در جامعه دانشگاهی خود نهادینه کنیم و خانواده معزز شهدا نقش بسیارمهمی را در ترویج این فرهنگ دارند.

 چیرانی تصریح کرد: یکی از مجموعه برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دیدار با خانواده های معظم شهدا است تا ضمن اعلام حمایت دانشگاهیان از یادگاران شهدا، فراموش نکنیم که آرامش و امنیت امروز خود را مدیون خون شهدای والا مقام بوده و از شنیدن خاطرات این شهدای عزیز توسط خانواده‌های آنان با سبک زندگی آنان آشنا شویم چرا که راه آنان مانند چراغی راه صحیح و درست را برایمان روشن و هموار خواهد کرد. 

همچنین در این دیدار حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با ارائه مطالبی در خصوص خدمت به شهدا و دیدار با خانواده شهدا اظهار داشت و بیان کرد: ما باید یاد بگیریم و بتوانیم رهرو راه شهیدان بزرگوار باشیم و در این راستا از هیچ کمکی به خانواده معزز شهدا، کوتاهی نخواهیم کرد.

همچنین در این دیدار همسر شهید ضمن ابراز تشکر ویژه از دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به بیان خاطرات شهید حسین نیکوئی سراوانی پرداخت.

لازم به ذکر است سرهنگ شهید حسین نیکوئی سراوانی در سال ۱۳۴۴ در روستای دهبنه از توابع شهرستان سنگر پا به عرصه گیتی نهاد و در سال 1368 در منطقه کردستان به درجه رفیع شهادت نائل شد که پیکر آن شهید در بیست و پنجمین شهریور ماه سال ۶۸ در منطقه امام زاده هاشم رشت تدفین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز