خبرگزاری کار ایران

درجلسه ستاد بحران شهرداری لاهیجان بررسی شد:

میزان آمادگی دستگاه‌ها برای رویارویی با بحران‌های احتمالی

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۱۴۴

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری لاهیجان با حضور اعضاء شورای شهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، این جلسه با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر، فرمانداری و ستاد مدیریت بحران استانداری و مدیران ستادی در سالن اجتماعات شهرداری لاهیجان برگزار شد.

محمود حسنی دیلمی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری در این جلسه گزارشی از تشکیل ستاد بحران و عملیات‌های این ستاد در سال جاری در بارش‌های شدید باران و وزش باد گرم ارائه کرد.
 
وی افزود: با توجه به تجربیات موفق سال‌های گذشته، شرح وظایف هر یک از اعضای ستاد بحران در بارش برف مشخص بوده و مسیرهای اولویت بندی شده برای بازگشایی مسیرها تعیین شده است.
 
دیلمی به آمادگی ستاد بحران شهرداری اشاره کرد و گفت: به منظور بررسی میزان آمادگی این ستاد برای مقابله با بحران‌های احتمالی، مانور خودرویی ستاد بحران شهرداری در آبان ماه امسال برگزار شد.
 
وی افزود: در جریان مانور که با حضور فرماندار، نماینده شهرستان در مجلس و اعضای شورای شهر برگزار شد، شهردار لاهیجان در گزارشی خواستارحمایت مسئولان برای تجهیز ناوگان موتوری و خودوریی شهرداری لاهیجان شدند.
 
محسن شیخ شعربافان عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان و نماینده شورا در ستاد بحران در این جلسه از تلاش های اعضای ستاد و شورای شهر برای فعالیت های شبانه روزی در مدیریت بحران قدردانی کرد و افزود: قبلاً امکانات شهرداری لاهیجان در استان زبانزد بود و امروز شهرداری با امکانات کم تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به شهروندان انجام می دهد.
 
وی اضافه کرد: ستاد بحران شهرداری لاهیجان برای خدمات افزون تر نیازمند رفع کمبودها از نظر ماشین آلات است و امیدواریم که دغدغه های ما به استاندار و مدیران استانداری گیلان منعکس شود.
وی اضافه کرد: با تدابیر اندیشیده شده از سوی مسئولان شهرستان و شهرداری، حدود ۸۰ درصد آب گرفتگی های ضلع شمالی بلوار امام رضا(ع) و کمربندی حل شده است.

وی گفت: ما باید خودمان آستین بالا بزنیم و به مردم خدمات رسانی کنیم.

فرشید فقیه شجاعی عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان و نماینده شورا در ستاد بحران در این جلسه با تقدیر از تلاش های شهرداری در دفع آبهای سطحی گفت: در دو ماه پاییز در جمع آوری و هدایت آبهای سطحی اقدامات خوبی همچون لایروبی انهار و رودخانه ها و همچنین لوله گذاری برای هدایت آبهای سطحی در شهر لاهیجان انجام شده است.

رضا کشاورز نماینده فرمانداری لاهیجان در ستاد بحران شهرداری گفت: شهرداری لاهیجان در مدت اخیر در زمان بارش های شدید باران به صورت جهادی کار کرد و بدون توجه به بحث بودجه، با لایروبی مسیرهای خروجی آب و همچنین لوله گذاری در نقاط حساس و آبگیر باعث رفع مشکلات آبگیری شدند و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نقشه راه شهرداری برای بازگشایی مسیرهای سطح شهر در زمان بارش برف به خوبی طراحی شده است،افزود: در این نقشه اولویت های بازگشایی مسیرها از نظر اهمیت پیش بینی شده و با تصویب  نقشه راه شهرداری در جلسه ستاد بحران شهرستان به ریاست فرماندار، این نقشه در عملیات کاربردی ستاد اجرا خواهد شد.

مسعود قوامی نماینده مدیر کل بحران استانداری گیلان در این جلسه گفت: در موقع بحرانی در صورتی که هماهنگی های لازم را به وجود آوریم، مشکلی برای رفع بحران نخواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به جلسه استانی ستاد بحران، مقرر شده است دستگاهها با بضاعت فعلی خود برنامه ریزی های لازم را برای مقابله با بحران انجام دهند و تأکید شده که دستگاهها لیست ماشین آلات خود را تهیه نموده و از دستگاههای بخش خصوصی هم کمک بگیرند.

وی اضافه کرد: در بحث جمع آوری و هدایت آبهای سطحی تاکنون به شهرهایی که دارای طرح مصوب بودند کمک های خوبی انجام شده و شهرداری لاهیجان هم می تواند با  ارائه طرح از حمایت های ستاد بحران استانداری برخوردار شود.
 
در این جلسه اعلام شد که شهرداری لاهیجان با تشکیل ستاد بحران و تدوین و ابلاغ شرح وظایف پرسنلی و همچنین آمادگی دستگاههای سنگین و نیمه سنگین شهرداری و بسیج امکانات بخش خصوصی و تعیین مسیرهای شش گانه برای بازگشایی معابر سطح شهر بر اساس اولویت ها برای مقابله با بحران ها و به خصوص بارش برف در سال جاری دارای آمادگی کامل است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز