خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

روند کاهش تلفات جاده‌ای گیلان نسبت به میانگین ملی

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۳۸۵

استاندار گیلان در همایش یادبود قربانیان سوانح جاده‌ای از کاهش روند تلفات جاده‌ای استان نسبت به میانگین ملی در دهه گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری صبح امروز در همایش یادبود قربانیان سوانح جاده‌ای که در سالن اجتماعات اداره کل مسکن و شهرسازی گیلان برگزار شد، این همایش را در راستای فرهنگ‌سازی و نجات جان انسان‌ها و زمینه‌ساز مشارکت همگان در کاهش تلفات و سوانح جاده‌ای دانست و افزود: پیشگیری از سوانح جاده‌ای کاری ارزشمند، سنگین و مهم است که مشارکت همگان را می‌طلبد.

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از روند بهتر کاهش تلفات جاده‌ای استان نسبت به میانگین ملی در دهه گذشته تصریح کرد: با مقایسه آمار تلفات جاده‌ای سال‌های 85 و 90 شاهد کاهش 31 درصدی در سطح ملی و 38 درصدی در سطح استان خواهیم بود که این آمار حاکی از روند بهتر گیلان در کاهش تلفات جاده ای است  

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سخنان خود همچنین با مقایسه آمار تلفات جاده‌ای در سال‌های 90 و 95 وعملکرد بهتر گیلان نسبت به میانگین کشوری اظهار داشت: در این سال‌ها نیز در سطح ملی با کاهش 20 درصدی ودر سطح استان نیز با کاهش 21.5 درصدی مواجه هستیم.

 سالاری بر لزوم بررسی دلایل بروز حوادث و سوانح جاده‌ای تأکید کرد و افزود: باید با آسیب شناسی و تحلیل صحیح اقدامات لازم را در جهت جلوگیری از سوانح انجام دهیم .

نماینده عالی دولت در گیلان تلفات جاده‌ای را موجب آلام روحی و صدمات جبران ناپذیر برای خانواده‌های حادثه دیده  دانست

استاندار گیلان گفت: به هر میزان در جهت اصلاح عواملی که باعث بروز تصادفات می‌شود هزینه کنیم در حقیقت صرفه‌جویی بوده و توجیه اقتصادی دارد.

استاندار گیلان توجه به بخش مجروحین سوانح جاده‌ای را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: آمارها حاکی از میزان 10 برابری مجروحین سوانح جاده‌ای نسبت به فوتی‌های این بخش است .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به آمار بالای تلفات جاده‌ای استان در بخش عابرین پیاده و راکبین موتور سیکلت بر ضرورت آسیب‌شناسی و شناسایی دلایل بروز این سوانح تأکید کرد و تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن مقررات در مواردی به صورت آموزش و در مواردی دیگر با اصلاح مقررات و با ضمانت اجرایی موثر در جهت کاهش سوانح جاده‌ای تلاش کنیم.

سالاری بر لزوم اولویت‌بندی اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان تأکید کرد و افزود: در نقاطی با تکمیل علائم رانندگی و در نقاطی دیگر با کارهای عمرانی می توان از بروز حوادث جلوگیری کرد .

وی افزود: با آمار دقیق مربوط به حوادث و سوانح جاده‌ای در سنوات گذشته می‌توان دلایل بروز حوادث را آشکار و آنچه که می‌توان انجام داد را با اولویت‌بندی انجام دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: انشاء الله همه با هم با مشارکت جمعی و سهمی را که می‌توانیم در نجات جان انسان‌ها داشته باشیم در جهت کاهش و پیشگیری از بروز سوانح جاده‌ای بیش از پیش تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز