خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت:

شخصا در بازنگری پیاده راه ورود می‌کنم/ قلب اقتصادی شهر از تپش ایستاده

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۲۹۱

عضو کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت گفت: شهردار طی یک بازه زمانی یک ماه خواسته تا بازنگری در پیاده راه را مطالعه کند اما در صورت تاخیر در این موضوع مهم، شخصا وارد رایزنی می شوم تا بیش از این قلب اقتصادی شهر از تپش باز نایستد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدتی است موضوع بازنگری پیاده راه مرکز شهر رشت، در مدیریت شهری مطرح شده است. یکی از اعضای شورای شهر رشت که به جد تلاش دارد در پیاده راه بازنگری شود، در این باره گفت: بازنگری در پیاده راه رشت امری ضروری است و دلیل آن هم رکود اقتصادی بازار ناشی از اجرای پیاده راه است.

جلال الدین محمد شکریه اضافه کرد: توجه به بازار حتی در زمان اجرای پیاده راه نیز از سوی شهردار وقت اعلام شده بود اما وعده های وی عملیاتی نشد و با اجرای پیاده راه، عملا بازار رشت تبدیل به یک لخته خون مرده در شهر شده است.

عضو کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت، ابراز کرد: نمی توان همچنان مانع ورود خودرو به فضای پیاده راه، شد و باید یک بازنگری در این خصوص صورت گیرد.

وی افزود: در بازنگری پیاده راه -که از سوی شهردار نیز وعده داده شده- باید وضعیت بازار را مدنظر قرار داد. اینکه تمامی مسیرها برای تردد از میدان مرکزی شهر بسته شود و عملا ترددی در میدان مرکزی شهر صورت نگیرد، چالشی جدی در کسب و کار و قلب اقتصادی رشت ایجاد کرده است.

شکریه پیشنهادهایی هم برای بازنگری در پیاده راه ارائه داد و گفت: هرچند موافق طرح محدوده ترافیک هستم، اما می توان یک مسیر از خیابان دکتر شریعتی به سمت سعدی ایجاد کرد و با بازگشایی مسیر و خرید املاک واقع در مسیر به بازگشایی قفل ترافیکی موجود در محدوده هم کمک کرد.

به عقیده این عضو شورا علاوه بر این، اجرای بی. آر. تی در محدوده بازار (میدان دکتر حشمت) راهکار قابل قبولی نیست. بلکه مسیرهای بی. آر. تی باید در مسیرهای منتهی به خارج و حواشی شهر باشد و عملا مبدا سفرها از مرکز شهر را دور تر در نظر گرفت.

شکریه همچنین در راستای بازنگری در پیاده راه، ساماندهی تجمع تاکسیداران را نیز مدنظر قرار داده و تصریح کرد: تجمع تاکسیداران نه تنها کمکی به معاش رانندگان حمل و نقل عمومی نکرده، بلکه مانع از کسب و کار بازار نیز شده است. لذا باید راهکاری اندیشید تا هم تاکسیداران و هم کسبه از وجود پیاده راه بهره ببرند نه اینکه ضرر و زیان ببینند.

وی ادامه داد: شهردار طی یک بازه زمانی یک ماه خواسته تا بازنگری در پیاده راه را مطالعه کند اما در صورت تاخیر در این موضوع مهم، شخصا وارد رایزنی می شوم تا بیش از این قلب اقتصادی شهر از تپش باز نایستد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز