خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عمران شهرداری رشت خبر داد:

افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های آسفالت رشت به ۱۲۰۰ تن در روز

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۶۲

رئیس سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری رشت از افزایش ظرفیت تولید دو کارخانه آسفالت تی تان و تاناکا به ۱۲۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، هومن روایی با اشاره به تاکید شهردار رشت بر راه اندازی و توسعه کارخانه آسفالت تی تان  گفت: کارخانه تی تان یکی از کارخانه های تولید آسفالت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت است که پس از ۷ ماه خاموشی راه اندازی شد .

رئیس سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری رشت در ادامه گفت: با راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت تی تان ظرفیت مجموع دو کارخانه آسفالت به ۱۲۰۰ تن در روز افزایش یافت.

هومن روایی خاطرنشان کرد: قطعا تامین آسفالت از طریق کارخانه های اسفالت سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری رشت در جهت صرفه و صلاح شهرداری خواهد بود و باید این موضوع پیش از این با جدیت بیشتری دنبال می شد.

روایی تصریح کرد: منافع شهرداری رشت، منافع شهروندان است و جای تعجب است که با این حجم نیاز به آسفالت نسبت به راه اندازی و توسعه کارخانه های آسفالت در ادوار گذشته کم توجهی صورت گرفته است.

رئیس سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری رشت افزود : با توجه به در اختیار گذاشتن قیر رایگان از سوی راه و شهرسازی به شهرداری ها و همچنین تهیه مصالح از صنعت و معدن و تهیه کامیون ها از اتحادیه کامیون داران قیمت تمام شده آسفالت برای شهرداری رشت به مراتب کمتر خواهد بود و می توان به جای در اختیار گرفتن پیمانکارانی که مصالح را تهیه و آسفالت را اجرا می کنند از پیمانکاران دستمزدی بهره برد.

هومن روایی با اشاره به نیاز بسیاری از معابر شهر رشت به اجرای آسفالت های مرغوب خاطر نشان کرد: خرید و اجرای هر تن آسفالت توسط سازمان عمران و بازآفرینی حدود ۱۶۸ هزار تومان است در صورتی که خرید و اجرای هرتن آسفالت توسط پیمانکار حدود ۲۵۰ هزار تومان محاسبه شده است و این اختلاف قیمت در کل عملیات عمرانی، رقم چشمگیری خواهد شد که با این اقدام به همین میزان صرفه جویی شده است.

هومن روایی با بیان اینکه عموم شهروندان بر بهبود کیفیت و سطح سرویس معابر رشت تاکید دارند گفت: برای اجرای آسفالت با کیفیت و دوام بالا، شرایط آب و هوایی از قبیل رطوبت و دمای هوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عملا در حال عبور از فصل کاری مناسب هستیم.

رئیس سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری رشت در ادامه گفت: به منظور در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری و شهروندان باید علاوه بر قیمت تمام شده آسفالت، کیفیت و دوام آن را نیز در نظر بگیریم تا شاهد ایجاد انواع خرابی ها در آسفالت هایی با عمر کم و ضرورت ترمیم نباشیم.

وی افزود: به همین دلیل افزایش ظرفیت تولید کارخانه های آسفالت در اسرع وقت از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا پیش از شدت یافتن بارش ها و برودت هوا نسبت به ترمیم آسفالت های معابر رشت اقدام کنیم.

هومن روایی همچنین برخی دیگر مزایای استراتژی جدید آسفالت از سوی شهردار رشت را برشمرد و گفت: نظارت بهتر و دقیق تر بر عوامل موثر بر کیفیت آسفالت از جمله زمان حمل، دمای آسفالت و نوع قیر مصرفی از جمله مزایای این استراتژی است که نهایتا منجر به آسفالتی ارزان تر و باکیفیت تر خواهد شد.

رئیس سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری رشت با اشاره به عمر مفید بیشتر آسفالت ها در شهرهایی با شرایط آب و هوایی مشابه رشت اظهار داشت: مجدانه به دنبال تحولی در حوزه آسفالت رشت هستیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به استراتژی شهردار رشت در خصوص تولید و تامین آسفالت از طریق کارخانه های آسفالت سازمان عمران و بازآفرینی، گفت: اجرایی شدن این استراتژی با همکاری آقایان علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و علی ریحانی عطری مدیرعامل اتحادیه کامیون داران رشت امکان پذیر است و به همین منظور تقدیر و تشکر خود را اعلام می‌کنیم و دست مدیرانی که برای بهبود سطح خدمات به شهروندان در کنار شهرداری رشت قرار گرفته اند را به گرمی می فشاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز