خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا تاکید کرد:

کمک به زلزله‌زدگان با محوریت جمعیت هلال احمر شهرستان ساماندهی شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۵۵

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: کمک‌های مردمی به زلزله زدگان استان‌های غربی کشور با محوریت جمعیت هلال احمر در این شهرستان ساماندهی شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه ستاد مدیریت بحران آستارا با محوریت ساماندهی کمک های مردمی به زلزله زدگان استان های غربی کشور بیان کرد:  با توجه به نقش محوری جمعیت هلال احمر در کمک رسانی به آسیب دیدگان از زلزله و حوادث و شناسایی و ارزیابی این جمعیت از نوع کمک ها شایسته است تا با هماهنگی این جمعیت کمک های مردمی در آستارا ساماندهی و ارسال شود.

 وی ضمن تشکر از ملت ایران به ویژه شهروندان آستارایی در ابراز همدردی و کمک های انسان دوستانه آنان به هموطنان آسیب دیده از زلزله اظهار کرد: افراد مختلفی هم اکنون در حال اهدای کمک به آسیب‌دیدگان هستند که گاهی به دلیل عدم شناخت از نوع کالا و خدمات مورد نیاز و همچنین اولویت های مناطق آسیب‌دیده این کمک ها شاید به دست افراد نیازمند نرسد که در این میان مدیریت توزیع مناسب کمک ها نقش مهمی در پاسخگویی به نیازها دارد.

 وی یادآور شد: کلیه کسانی که تمایل به کمک به هموطنان آسیب دیده از زلزله را دارند بهتر است با هماهنگی جمعیت هلال احمر و آگاهی از نوع نیازها نسبت به تهیه و ارسال آنها اقدام کنند.

 وی از هلال احمر آستارا خواست تا بر اساس اولویت های تعیین شده برای جذب کمک ها در رفع نیازهای  ماه آینده به زلزله زدگان استان های غربی کشور اطلاع‌رسانی‌های لازم را برای مردم انجام دهد.

فرماندار آستارا ادامه داد: حوادث هیچگاه خبر نمی‌دهند و ما همواره باید در حوزه مدیریت بحران آماده هر اتفاق باشیم و در این زمینه لازم است در شهرستان آستارا نیز پیش بینی های لازم با توجه به تجربیات مختلف در کشور وجود داشته باشد.

 وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی مدیریت بحران با آمادگی‌های عمومی در مواجه‌شدن با حوادث یکی از الزاماتی است که در ستاد مدیریت بحران شهرستان باید به آن توجه داشته باشد.

حسین خورشیدی رئیس جمعیت هلال احمر آستارا نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات و کمک های جمع آوری شده خواستار همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در شهرستان شد و افزود: جمعیت هلال احمر آستارا از همان روزهای اولیه تلاش‌های خوبی در زمینه‌های جمع آوری کمک های مردمی داشته است و بر اساس نیازهای مردم زلزله زده در ماه های آینده خواسته‌ها را نیز به مردم اعلام خواهد کرد.

 وی ادامه داد: امکانات گرمایشی، پیک‌نیک، کلاه، لباس‌های گرم و نایلون ضخیم از جمله نیازهای آسیب دیدگان از زلزله که باید به این مناطق ارسال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز