خبرگزاری کار ایران

در مکاتبات شهردار با معاون رئیس‌جمهور؛

سه موضوع کلیدی شهر رشت پیگیری شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۱۳۶

،شهردار رشت با صدور سه نامه به محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، پیگیر سه موضوع کلیدی شهر رشت شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در یکی از این سه نامه مسعود نصرتی به موضوع پیاده راه فرهنگی رشت و زیرساخت های ضروری برای تکمیل آن به منظور جذب سرمایه گذار و تحقق اهداف طرح مصوب فرادستی پرداخت و گفت: شهرداری رشت اقدام به اجرای طرح پیاده راه فرهنگی در بافت مرکزی و تاریخی شهر با هدف ایجاد فضای باز شهری یا ارتقای کارکرد اجتماعی بافت مرکزی، افزایش قابلیت گردشگری در طرح های بازآفرینی شهری با بهره گیری کامل از منابع مالی محلی نموده که در بهبود کارکرد بافت مرکزی و ارتقای فعالیت های شهری و پیشگیری از فرسودگی محدوده نقش چشمگیری داشته که ضروری است در چارچوب در چارچوب اهداف و تعاریف طرح مصوب فرادستی اقداماتی جهت تکمیل انجام شود.

اقداماتی که به منظور تکمیل پیاده راه مدنظر شهردار کلانشهر رشت است عبارتند از خروج ترافیک مربوط به وسایل نقلیه ساکنین از محدوده با ایجاد دسترسی ساکنین از مسیرهای خارج از پیاده راه ، تمهید سیستم حمل و نقل عمومی و تراموا در داخل محدوده طرح و خارج از آن در جهت شریان های شمالی جنوبی و شرقی غربی و همچنین ایجاد پارکینگ طبقاتی در نقاط پیرامونی طرح.

در ادامه این نامه شهردار رشت خواستار تخصیص مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال جهت کمک به تامین زیرساخت های موصوف و جذب سرمایه گذار با هدف ایجاد قطب بزرگ گردشگری فرهنگی و تاریخی در بافت مرکزی رشت شده است.

در دیگر نامه ارسالی از سوی شهردار رشت به معاون رییس جمهور با اشاره به حجم گردشگران ورودی بر ضرورت احداث معابر شریانی در رشت تاکید شده است که از جمله این معابر کمربندی ۹۰ متری دور شهر به طول ۶۴ کیلومتر و با سطح خدمات فراشهری خواهد بود و از آنجا که اختصاص اعتبار از ردیف های منابع مالی محلی خارج از توان شهرداری است تقاضای مساعدت در واگذاری اراضی سپیدرود و همچنین تخصیص مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال مطرح شده است.

 نصرتی در این نامه با بیان اینکه رشت در جایگاه تنها کلانشهر ناحیه خزری و رده دوم پرتراکم ترین شهر ایران هرساله پذیرای موج گسترده ای از گردشگران و هموطنان عزیز است گفت: افزون بر اسکان موقت و بهره برداری از امکانات تفریحی شهر بنا به موقعیت جغرافیایی از امکانات زیرساختی و ترابری رشت جهت مسافرت به سایر نقاط استان بهره می برند و چنین روندی مدیریت شهری را ملزم به اختصاص منابع به منظور احداث معابر شریانی و مهم می نماید.

شهردار رشت در ادامه نامه خود کمربندی ۹۰ متری دور شهر رشت به طول ۶۴ کیلومتر را از جمله معابر پراهمیت دانست و توضیح داد: این کمربندی امکان اتصال میدان گیل به جاده رشت-فومن، انزلی و لاهیجان را میسر می کند و موجب انتقال ترافیک عبوری و همچنین کنترل ترافیک و تسهیل دسترسی سکونتگاه های خاص نظیر مسکن مهر رشت و سایر شهرک های حاشیه ای می گردد.

وی در ادامه سطح خدمات این کمربندی را فراشهری دانست و با اعلام اینکه شروع عملیات اجرایی این کمربندی خارج از توان اختصاص اعتبار از ردیف های منابع مالی محلی است خواستار مساعدت معاون رییس جمهور شد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ درصد عرصه فاز اول طرح با استفاده از الگوی تخصیص زمین به مسکن مهر است در خصوص واگذاری اراضی سپیدرود به شهرداری رشت در محدوده طرح خواستار مساعدت شد و همچنین تقاضای اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای فاز اول کمربندی از میدان گیل تا بلوار لاکان با هدف ثانویه تخلیه ترافیک مسکن مهر و شهرک های اقماری بلوار لاکان مطرح کرد.

در سومین نامه شهردار رشت به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز به موضوع تالاب عینک به عنوان بزرگترین تالاب درون شهری کشور که اخیرا در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است پرداخته شد و با تاکید بر ضرورت تبدیل شدن این تالاب به قطب گردشگری تقاضای صدور سند مالکیت برای شهرداری رشت و مساعدت های مالی و محیط زیستی مطرح شد.

در این نامه شهردار رشت با تاکید بر بهره گیری کامل از این نعمت خدادادی خواستار تسهیل در صدور سند مالکیت بر عرصه آبی برای شهرداری رشت با همراهی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای گیلان شد.

 نصرتی همچنین خواستار اجرای طرح ویژه برای جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی به تالاب عینک شد و در ادامه نیز آزادسازی و تملک املاک واقع در حریم تالاب با اختصاص مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال را به منظور بهره مندی از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاری ضروری دانست.

شهردار رشت با تاکید بر سرمایه گذاری مشترک با رویکرد و اراده مدیریت شهری جهت ایجاد یک قطب گردشگری طبیعی و شهری خواستار اقدام مقتضی از مراجع ذیربط در خصوص درخواست های سه گانه فوق شد.

درراستای این سه موضوع مسعود نصرتی، شهردار رشت، با مدیران برخی از بانک ها دیدار کرد و طی آن دیدار در خصوص نحوه تضمین فاینانس های مالی و حمایت بانک ها از سرمایه گذاران تبادل نظر و بررسی های مربوطه صورت گرفت.

پس از آن دیدار شهردار رشت در یکی از جلسات خود در تهران با دکتر سعید نمکی معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار کرد و مسائل مد نظر مطرح شد.

پیرو جلسه اخیر، مقرر شد دیدار شهردار رشت با دکتر نمکى معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور طی ۱۰ روز آینده براى اجرائى شدن سه موضوع مطروحه و بازدید از رودخانه های زرجوب، گوهررود و سراوان برگزار شود.

شایان ذکر است موافقت اولیه با موضوعات مطروحه روز شنبه در جلسه مشترک با حضور دکتر سالاری استاندار گیلان و پیرو مذاکرات صورت گرفته اعلام شده است.

بدون شک همراهی و همدلی مدیران استان گیلان و شهرستان رشت نقش تعیین کننده ای در تحقق این اهداف و خدمات رسانی شایسته تر به شهروندان ایفا می کند و همچنین نمی توان از نقش و همراهی و همدلی استاندار گیلان در برگزاری این جلسات گذشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز