خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

مقابله با آسیب‌های اجتماعی وظیفه همه است

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۶۱۷

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: برای مقابله با پدیده های ناهنجار اجتماعی هم مردم و هم مسئولان باید پای کار بیایند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در همایش آسیب های اجتماعی با محوریت کودک آزاری که در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی آموزش و پرورش شهرستان آستارا برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه کودک آزاری یکی از پدیده‌های ناهنجار اجتماعی است که در حال فراگیر شدن است و این نشان می‌دهد سازمان‌‌های پیشگیرانه و همچنین مردم باید تلاش بیشتری از خود بروز دهند.

وی اضافه‌کرد: برای پیشگیری از این ناهنجاری‌ها باید همه با هم حرکت کنیم اگر چه سیاست‌گذاری‌های دولت از سوی دستگاه‌های رسمی اجرا خواهد شد اما در این بین نقش مردم و همگرایی آنها با دولت را به ویژه در حوزه آموزش و فراگیر شدن اثرات آنها نباید نادیده گرفت.

وی با اشاره به سازمان مردم نهاد بانوان خلاق جوان که بانی برگزاری این همایش بود، گفت: امیدواریم سایر نهادهای اجتماعی نیز در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد به اهمیت موضوع پی ببرند و در این قضیه ورود کنند، ما نیز به عنوان نهاد حاکمیتی با این مجموعه ها همکاری های لازم را خواهیم داشت، چرا که هدف همه ما برخورداری از جامعه ای سالم است.

به گفته رنجکش؛ هر ناهنجاری از یک جامعه کوچک تر یعنی خانواده شکل می‌گیرد و به یک مجموعه بزرگتر یعنی جامعه سرایت پیدا می‌کنند، بنابراین اگر خلا آموزش و مهارت در خانواده را پر نکنیم این ناهنجاری‌ها پر رنگ تر خواهند شد.

وی فقر مالی و تمرکز بر منابع اقتصادی را یکی از عوامل مهم چالش های اجتماعی خواند و گفت: کمبود های اقتصادی باعث می شود نقش اصلی در کانون خانواده که همان تربیت اجتماعی است مورد غفلت قرار بگیرد و نتوانیم تربیت خانوادگی درستی را به فرزندان انتقال دهیم، وقتی تربیت خانوادگی درستی نداشته باشیم ناهنجاری ها در جامعه بیشتر نمایان می شود.

فرماندار آستارا به فقر فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات در کانون خانواده در کنار یکدیگر نشسته ایم اما متوجه نیازهای خود نیستیم عموماً درگیر فضای مجازی هستیم و نسبت به یکدیگر بی تفاوتیم، این بیگانگی و بی تفاوتی از هم در یک محیط بزرگتر نمود بیشتری پیدا می کند، چرا که برای جبران این ناکامی در بیرون نسبت به هر محبت ناچیز واکنش نشان میدهیم و دچار آسیبی می‌شویم که جبران آن سخت خواهد بود.

وی تاکید کرد: برای مقابله با پدیده بیگانگی خانواده نیز آموزش و انتقال مهارت‌های زندگی بسیار مفید خواهد بود و یادمان نرود این چالش بزرگی است که در آینده یشتر با آن روبه‌رو خواهیم بود.

رنجکش ادامه داد: اگر بخواهیم جامعه‌ای عاری از خشونت، پاک و در مسیر تحقق آرمان‌های انسانی داشته باشیم باید همه با هم در کنار هم حرکت کنیم و مسئولیت اجتماعی را بپذیریم.

وی گفت: چالش های اجتماعی همانند همان زلزله ای است که بحران ایجاد می‌کند، بحران هم خبر نمی کنند، بین فقیر و غنی، بین مردم و مسئولین فرق نمی گذارد، مثل تکان‌های زلزله  همه را در بر خواهد گرفت، چرا که همه ما اعضای پیکر یک جامعه هستیم.

وی گفت: بنابراین همه انتظارات را نباید از دولت داشت و یا از نهادهایی چون نیروی انتظامی و برخوردهای قضایی انتظار رفع مشکل داشت، چون اقدام آخر باید اقدام قهری باشد و ما باید به فکر پیشگیری و افزایش مهارتهای زندگی باشیم.

گفتنی است این همایش اولین دوره از همایش های بزرگ آسیب های اجتماعی است که با محوریت کودک‌آزاری برگزار شد، سرهنگ عزیزی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آستارا و دکتر هدا حلاج زاده عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان از دیگر سخنرانان این همایش بودند.

موسسه مردم نهاد بانوان خلاق جوان با همکاری فرمانداری آستارا و مشارکت شهرداری، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان اداره بهزیستی، ورزش و جوانان و هلال احمر از بانیان برگزاری این همایش بزرگ بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز