خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان عنوان کرد:

فضایی شفاف و مطلوب برای واگذاری امور پژوهشی به پژوهشگاه‌ها فراهم کنید

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۵۳۶

استاندار گیلان تاکید کرد: فضایی شفاف و مطلوب برای واگذاری امور پژوهشی به پژوهشگاه‌ها فراهم کنید.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در نشست شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری با تأکید بر اینکه ضرورت دارد چنین جلساتی تا پایان هفته پژوهش و فناوری و حین برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با این هفته استمرار داشته باشد، خاطرنشان کرد: آنچه اهمیت دارد توجه به خروجی و هدف نهایی از برگزاری اینچنین نشست‌ها و همایش‌هایی است.

استاندار گیلان یکی از مصادیق بهره‌گیری صحیح از ظرفیت علمی کشور همچون دانشگاه‌ها را ایجاد فضای مطلوب علمی و پژوهشی برای دانشجویان قلمداد کرد و گفت: بایستی به گونه ای عمل کنیم که دانشجویان از بستر پژوهش های دانشگاهی به نوآوری و ابتکار دست یابند و این ابتکار می‌تواند زمینه کارآفرینی و رونق اشتغال را فراهم کند.

سالاری اضافه کرد: این چنین پژوهش‌هایی که مبتنی بر علم و دانش روز دنیا هستند، می‌توانند اثرات مثبت فراوانی برروی جامعه بگذارند. وی همچنین بر کیفیت برگزاری برنامه‌های این هفته اشاره و تأکید کرد: بایستی خلاقانه عمل کنیم چرا که اگر نوآوری و خلاقیت نباشد نمی‌توانیم برای استان رونق اقتصادی و کارآفرینی ایجاد کنیم و کارمان بی‌اثر خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر لزوم برقراری پیوند بین دانشگاه و مراکز تحقیقاتی در کشور و بیان اینکه عملکرد این مراکز بایستی به ایجاد تغییر مثبت در زندگی مردم منجر شود، گفت: اگر پیوند خوبی بین مراحل مختلفی که ذکر شد صورت نپذیرد در زندگی مردم تغییر مطلوبی حاصل نمی شود.

مصطفی سلاری اظهار کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم این نشست‌ها و همایش‌ها اثر بخش بوده که به عنوان مثال توانسته باشیم در پایان سال حداقل در یک حوزه مشخص نظیر کشاورزی اتفاقاتی مثبت رقم زده باشیم، حتی به قیمت اینکه 80 درصد از توان خود را نیز در طول سال به آن حوزه اختصاص داده باشیم؛ باید عملیاتی رفتار کنیم و توانمان را مشترکا روی هم بگذاریم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دانشگاه ارائه تحصیلات تکمیلی است، گفت: بخش دیگری که اهمیتی به مراتب بیشتر دارد، تولید ثروت و اشتغال است. استاندار گیلان تاکید کرد: فضایی شفاف و مطلوب برای واگذاری امور پژوهشی به پژوهشگاه‌ها فراهم کنید.

 سالاری در پایان سخنانش تأکید کرد: صدا و سیما می‌تواند نقش مؤثر و پیشبرنده برای تحقق این رسالت بزرگ داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز