خبرگزاری کار ایران

به میزبانی واحد رشت؛

147 اثر مذهبی به دبیرخانه سوگواره عاشورایی"سلوک عشق" راه یافت

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۵۳۱

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اظهار کرد: 147 اثر شامل 101 اثر شعر، 9 اثر مداحی، 35 اثر دلنوشته، 2 اثر تواشیح از 70 نفر شرکت کننده ، به دبیرخانه سوگواره راه یافت.

به گزارش ایلنا از رشت، سوگواره عاشورایی با عنوان"سلوک‌عشق" با حضور مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان گیلان، جمعی از رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمع کثیری از دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین‌صفوی مسئول نهاد نمایندگی‌مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و دبیر سوگواره عاشورایی « سلوک عشق»،در حاشیه برگزاری این مراسم با تسلیت زلزله مناطق غربی کشور، اظهارکرد: نهضت عاشورا یک فرهنگ اصیل مذهبی است که از بطن اسلام ناب محمدی برخاسته است و هیچ گاه محدود به زمان و جغرافیایی خاصی نیست.

وی با تأثی از قرآن و اشاره به نقش عملگرایی نهضت حسینی در تعالی روحی و معنویات بشر به سمت کمال افزود:انسان مؤمن لذت و کمالی را خواستار است که هیچ لذت دنیایی و کمال مادی به ارزش و مطلوبیت آن نمی رسد،بی شک کنکاش در قرآن و تفکر در نهضت حسینی بسیار در رشد و کمال معنویات تأثیر گذار است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیروی از  اهل بیت (ع) و استفاده از سیره آنها در جامعه هستیم، افزود: جامعه که در آن سیره اهل بیت (ع) جاری باشد هیچ وقت گمراه نخواهند شد و راه پیشرفت و تعالی  را طی خواهد کرد.

 صفوی با برشمردن اهداف سوگواره،گفت : سوگواره عاشورایی با مشارکت دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و تفکر اهل بیت (ع) برگزار شده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان همچنین اظهار کرد: 147 اثر شامل 101 اثر شعر، 9 اثر مداحی، 35 اثر دلنوشته، 2  اثر تواشیح از 70 نفر شرکت کننده ، به دبیرخانه سوگواره راه یافت.

وی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار از اول تا 13 آبان ماه بود که پس از بررسی و داوری ، 10 اثر برتر مذهبی شامل 5 اثر شعر، 2 اثر مداحی، 2 اثر دلنوشته و یک اثر تواشیح به عنوان آثار برتر در دبیرخانه سوگواره عاشورایی "سلوک عشق "برگزیده و از آنان تقدیر شد.

لازم به ذکر است در این مراسم شاعران با سرودن شعرهای عاشورایی و مداحی به ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) پرداختند و در پایان جوایزی به نفرات برتر در بخش های مداحی ، شعر و تواشیح اعطاء شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز