خبرگزاری کار ایران

حمل بیش از ۴ میلیون تن کالا از گیلان طی ۶ ماه امسال

نصب سامانه سپهتن بر روی سواری کرایه ها و تانکرهای سوخت گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۳۵۰

از مهر ماه سال‌جاری نصب سامانه سپهتن بر روی سواری کرایه ها و تانکرهای سوخت استان نیز آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از رشت،  به طرح توسعه وسامان دهی ناوگان حمل و نقل روستایی با حمایت صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی طرح توسعه و ساماندهی ناوگان حمل و نقل روستایی با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و صندوق کارآفرینی امید به مرحله اجرا در می آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان عنوان کرد:خودروهای آماده واگذاری ، سمند ای .اف.7 بنزینی و سمند ای .اف.7 دوگانه سوز است که 80درصد قیمت این خودروها از طریق وام صندوق کارافرینی امید و طبق پیش فاکتور ارائه شده از سوی متقاضی با کارمزد 4 درصد و 20 درصد مابقی توسط خود متقاضی تامین خواهد شد.

محمدرضا نازک کار با تاکید بر اینکه ضمانت وام مذکور به صورت ترهین خودرو و یک فقره چک به مبلغ 120 درصد تسهیلات اعطایی است بیان داشت:همچنین تعداد 30 دستگاه خودروی سواری عمومی ویژه حمل و نقل روستایی در مسیرهای روستایی استان فعال می باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی 6 ماه امسال  4  میلیون و 400 هزار تن کالا از استان گیلان حمل شد افزود:  این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال   گذشته 2.3  درصد رشد را نشان می دهد.

نازک کار اضافه کرد:با مقایسه عملکرد شهرهای مهم استان ، شهرستان رشت با جابجایی بیش از 1 میلیون و 640 هزار تن کالا رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستانهای بندرانزلی و رودبار رتبه های دوم و سوم رابه دست آوردند.

وی خاطرنشان کرد:عمده ترین کالاهای حمل شده طی مدت مذکور شامل انواع  ، آهن آلات سیمان ، فرآورده های نفتی و گندم بوده که توسط 312 هزار و سفر  دستگاه کامیون جابجا شده است.

نازک کار در رابطه با ماموریت سامانه سپهتن و هدف از توسعه آن در گیلان اظهار داشت:سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای که به اختصار سامانه سپهتن نامگذاری شده بر روی اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل برونشهری استان گیلان نصب شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در ادامه تصریح کرد:سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای دستگاهی است که درون خودرو نصب می شود و از طریق امواج رادیویی به طور مداوم اطلاعاتی نظیر سرعت؛ مشخصات گواهیانه راننده ؛ ساعت کارکرد و .... را علاوه بر ارسال برای پلیس برای مدیران شرکتهای حمل و نقل مسافر نیز جهت نظارت بهینه از طریق نصب برنامه ی مذکور قابل دسترسی می نماید. 

وی عنوان کرد:سامانه سپهتن این قابلیت را برای شرکتهای حمل و نقل مسافر فراهم می سازد تا نظارت و مدیریت بهتری بر روی ناوگان تحت پوشش خود داشته باشند و با سهولت و از طریق نصب نرم افزار سپهتن  روی گوشی موبایل ، به صورت لحظه‌ای و  بر خط در جریان کلیه اطلاعات سفر قرار گیرند.

نازک کار در رابطه با دیگر مزیت‌های این سامانه اظهار داشت:تصویر برداری از راننده طی ساعت‌های  مختلف بوده که این مانع از وقوع تخلفاتی نظیر نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه می گردد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سامانه سپهتن زمینه ارتقای رسیدگی بهینه بر شکایات را افزایش می‌دهد اذعان داشت:همچنین با استفاده از این سامانه ارتقای سطح تکریم ارباب رجوع با امکان نظارت و پایش لحظه ای بر کیفیت سفرهای ناوگان حمل و نقل بین شهری و نیز تکریم جایگاه و شان شغلی راننده فراهم شده و جلوی اعمال نظرهای سلیقه ای در تشخیص تخلفات گرفته می شود.

نازک کار در پایان خاطرنشان کرد:از مهر ماه سال‌جاری نصب سامانه سپهتن بر روی سواری کرایه ها و تانکرهای سوخت استان نیز آغاز شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز