خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت خبر داد:

ضرورت پوشش‌دهی انبوه بر تراموا در شهرهای حومه رشت

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۴۱۸

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت پوشش دهی انبوه بر تراموا در شهرهای حومه این شهر گفت: اتصال شهر رشت به شهرستان انزلی به وسیله تراموا در راستای حمل و نقل گردشگران، باعث می شود شهر رشت نیز از مزایای منطقه آزاد انزلی بهره مند شود.

به گزارش ایلنا از رشت،مسعود نصرتی در جلسه هم اندیشی با شرکت عمران ایران مشاور راه اندازی تراموا در رشت با اشاره به ضرورت راه اندازی تراموا در این شهر گفت: تراموا به منظور مقصد گردشگری شدن شهر رشت بسیار ضروری است؛ شاید این نیاز امروز احساس نشود اما در طرح جامع حمل و نقل و طرح حمل و نقل ترافیک عمومی این نیاز کاملا محسوس است.

شهردار رشت تصریح کرد: با توجه به اینکه در برخی از شهرهای کشور بعد از طرح حمل و نقل ترافیک، طرح حمل و نقل عمومی نیز در شورای جامع حمل و نقل کشور به تصویب رسیده، لذا شایسته است تا طرح توجیهی جدیدی برای مبحث تراموا در شهر رشت و حومه تهیه شود.

وی با تاکید بر ضرورت پوشش دهی انبوه بر تراموا در شهرهای حومه شهر رشت افزود: اتصال شهر رشت به شهرستان انزلی به وسیله تراموا در راستای حمل و نقل گردشگران ، شهر رشت نیز از مزایای منطقه آزاد  انزلی بهره مند خواهد شد.

  نصرتی با تاکید بر وجود ضعف در جذب توریست و درآمد زایی به وسیله این صنعت در شهر رشت تصریح کرد: جابجایی گردشگران با تراموا نقش بسزایی در افزایش مابه التفاوت هزینه های شهرداری و خدمات رسانی خواهد داشت.

شهردار رشت تصریح کرد: با خدمات رسانی شهری از سوی شهرداری همچون استفاده رایگان از پارکینگ های سطح شهر برای گردشگران  و سرویس رایگان در بازدید از اماکن تاریخی به گردشگران می توان به مابه التفاوت هزینه ها و ارزش افزوده ای زیادی در این راستا دست یافت.

شهردار رشت در ادامه خواستار بازنگری طرح راه اندازی تراموا توسط شرکت عمران ایران شد، و افزود: طرح جدید با لحاظ الویت به پوشش دهی تراموا به شهرهای حومه و توضیح شرح خدمات قابل اجرا خواهد شد.

ملاطفی مشاور شرکت عمران ایران نیز به مشکلات موجود در اجرای طرح پرداخت و بیان داشت: با راه اندازی تراموا با توجه به مصرف کم انرژی و کاهش اصطلاک ۸۰ درصد کاهش صرفه جویی انرژی خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به سند بالادستی مصوب سال ۸۰ تصریح کرد: در آن سند اختصاص حمل و نقل عمومی تراموا به شهرهای بیش از یک میلیون اختصاص می یابد.

 ملاطفی با تاکید بر نقش تراموا در کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست گفت: در شهر رشت کمتر از ۷ درصد حمل و نقل توسط اتوبوس و مینی بوس، ۴۷ درصد توسط سواری های شخصی و ۳۶ درصد با تاکسی انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز