خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد:

پیگیری‌های جدی برای ساماندهی رودخانه مرزی آستاراچای

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۶۷۵

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از پیگیری های جدی برای ساماندهی رودخانه مرزی آستاراچای این شهرستان توسط مسئولان محلی و ملی خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا،  یونس رنجکش در بازدید و نشست مشترک با اعضای کمیته رودخانه های مرزی وزارت کشور اظهار داشت: با توجه به وضعیت رودخانه مرزی آستاراچای و بروز سیلاب ها و جاری شدن آب در سطح شهر از طریق این رودخانه مرزی خواستار ساماندهی و لایروبی آن می باشیم.

وی اظهار داشت : وجود این رودخانه مرزی به دلیل عدم لایروبی در طول چند دهه گذشته و تغییراتی که در بستر آن اتفاق افتاده است، تهدیداتی را برای ساکنان حاشیه رودخانه در شهر آستارا ایجاد کرده که ضرورت بازنگری در وضعیت آن بسیار مهم است.

وی ضمن تشکر از حضور کارشناسان مختلف کمیته رودخانه های مرزی کشور برای بررسی این موضوع در آستارا یادآور شد: هرگونه اقدام و تصمیم گیری  صحیح  و به موقع این کمیته نقش مهمی در وضعیت پیشگیری از اتفاقات و حوادث ناگوار آینده  و کاهش آسیب های مختلف برای مردم منطقه خواهد داشت.

وی یادآور شد: برای بررسی وضعیت این رودخانه مرزی هرچند که الزاماتی در زمینه‌های مختلف به ویژه همکاری و همراهی با طرف آذربایجان بر مبنای پروتکل ها و تفاهم نامه های مرزی می بایست انجام گیرد، اما تسریع در این زمینه یکی از مهمترین اقداماتی است که مسئولان کشور باید به آن توجه داشته باشد.

وی یادآور شد: مهم ترین شاهد در خطرات این رودخانه و مشکلات برای ساکنان منطقه و خسارت‌هایی که به آنان وارد کرده است. سیلاب چند هفته گذشته بوده که در صورت عدم اقدام به موقع مجموعه عوامل خدماتی و امدادی در این شهرستان متاسفانه شاهد نفوذ آب در سطح وسیعی از شهر آستارا می‌شدیم.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا ادامه  داد: تاکنون گروه‌های مختلفی از مدیران مسئول در سطح شهرستانی و استانی و همچنین کشور از جمله اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت این رودخانه مرزی در این شهرستان حاضر شدند و با توجه به اهمیت تصمیم به موقع در ساماندهی و لایروبی این رودخانه گزارش‌هایی نیز تنظیم و ارسال شده است که امیدواریم نسبت به رفع مشکلات و نگرانی‌های مردم منطقه در خصوص لایروبی و اصلاح و بازسازی دیوارهای رودخانه مرزی از سمت خاک جمهوری اسلامی ایران اقدامات اساسی انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز