خبرگزاری کار ایران

به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی رشت؛

هفتمین جلسه کمسیون اجرایی ایمنی راه‌های گیلان در سال 96 برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۵۴۴

هفتمین جلسه کمسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان در سال جاری با هدف، هماهنگی جهت اجرای مانور امدادرسانی جاده ای در محل اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، هفتمین جلسه کمسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان در سال جاری با هدف، هماهنگی جهت اجرای مانور امدادرسانی جاده ای، برنامه ریزی به منظور برگزاری روز جهانی یادبود قربانیان تصادفات ترافیکی و پیگیری مصوبات جلسه قبل، به ریاست حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و با حضور  علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و سایر اعضا در محل اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه با اشاره به نزدکی اربعین حسینی گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته زائران بسیاری از استان گیلان و سایر استان‌های همجوار و بیش از 10 هزار   نفر از کشورهای همسایه وارد کشور ما می شوند و از استان ما عبور می کنند که عبور بدون حادثه و ایمن این عزیزان زائر کربلای حسینی بسیار حائز اهمیت است.

شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ادامه با اشاره به آمار 49 نفری تلفات جاده ای در استان گیلان در مهرماه سالجاری خاطرنشان کرد : این عدد در مدت مشابه سال قبل 61 نفر بود که خوشبختانه کاهش 20 درصدی تلفات جاده ای در مهرماه را نشان می دهد.

وی هدف تشکیل جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها را بررسی راهکارهای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری مصوبات این جلسات بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا هرگز شاهد حوادث تلخ و ناگوار در سطح جاده‌های استان نباشیم.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات بعمل آمده حدود  60 درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث جاده ای در جاده ها دقایقی پس از وقوع آنها رخ می دهد گفت: بنابراین امداد رسانی سریع پس از وقوع تصادف بسیار حائز اهمیت است که در این راستا همکاری و هماهنگی هر یک از دستگاه‌های امداد رسان جاده ای در انجام وظایف محوله از عوامل مهم است.

وی اضافه کرد: بدین منظور اجرای مانور امداد جاده‌ای در سطح استان می‌تواند فرصت مناسبی برای شناسایی آسیب ها ، محدودیت ها و چالش های فرا روی عملیات امداد رسانی و بروز قابلیت و فرصت ها باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه  29 آبان لغایت 1 آذر به نام روز جهانی یادبود قربانیان حوادث رانندگی است تصریح کرد : پیرامون این موضوع اقداماتی در جهت استفاده از حمل و نقل عمومی ، کاهش ترافیک افزایش ایمنی ، رعایت سرعت مجاز به ویژه در مناطق مسکونی و حاشیه مدارس ، پرهیز از رانندگی در حالت خواب آلودگی ، بستن کمربند ایمنی ، گذاشتن کلاه ایمنی توسط موتور سواران انجام گیرد  و تشدید برخورد با متخلفان صورت بگیرد و در این راستا برنامه و همایشی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز