خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت بیان شد؛

بهبود خدمات آرامستانها /استقرار پزشکی قانونی در آرامستان‌های شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۵۳۸

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: استقرار دفتر پزشکی قانونی در دولت آباد امری ضروری است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، فاطمه شیرزاد با اشاره به دو دستور جلسه امروز کمیسیون بهداشت شورا تصریح کرد: آرامستانها در شهرداری‌های کشور بابت نحوه ارائه خدماتی که به مردم می‌دهند و با توجه به اینکه این حوزه با درد و آلام مردم مواجه است باید به اجرای موقع امور توجه داشته باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به ساماندهی گلزار متبرک شهدا گفت: ساماندهی داخلی آرامستانها در گلزار شهدا، تازه آباد و دولت‌آباد امری مهم است که باید به آن توجه شود.

وی پرداختن به مبحث بهداشتی در آرامستان‌ها را امری ضروری دانست و افزود: افزایش آمبولانس‌ها ، ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل متوفی و... از جمله این موارد است.

شیرزاد با بیان اینکه کمبودهایی در حوزه آرامستان وجود دارد تصریح کرد: همه خدمات در آرامستان‌ها باید الکترونیکی بشود و از حالت دستی خارج شود.

وی افزود: مستقر شدن باجه بانکی در آرامستان  باید مورد توجه باشد و این اقدام موجب آرامش و رفاه حال شهروندان و پرسنل آرامستان خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در خصوص بازسازی و مرمت غسالخانه آرامستان رشت گفت: در حال حاضر سردخانه مجهز نداریم و در بودجه ۹۷ باید به چنین مواردی توجه شود  و باید خدماتی از جمله سنگ‌تراشی، گل فروشی و...نیز در داخل آرامستانها مستقر شود.

شیرزاد با اذعان به اینکه قرار بود یک بخش از اراضی متعلق به مرزبانی به دولت‌آباد اضافه شود بیان کرد: ایجاد درمانگاه در آرامستان، غرفه چاپ اعلامیه و... جزو خدماتی است که باید در دستور کار سازمان قرار بگیرد و نمایندگی مطبوعات نیز برای چاپ پیام تسلیت و... هم در آنجا مستقر شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به حقوق ناچیز غسالها در رشت گفت: متاسفانه این‌کار جزو مشاغل سخت محسوب نمی‌شود. تقاضا داریم مکاتباتی در این خصوص انجام و به حقوق این قشر زحمتکش توجه بیشتری مبذول شود.

شیرزاد خواستار توجه به غسالها شد و گفت: متاسفانه اینکار جزو مشاغل سخت و زیان آور نیست و تقاضا دارم پرداخت پاداشهای سه ماهه برای غسالها در دستور کار سازمان آرامستان قرار بگیرد.

 رئیس کمیسیون بهداشت و‌محیط زیست شورای رشت با اشاره به اینکه بحث قطعه نام آوران در شورای چهارم نیز مورد بررسی قرار گرفته است گفت:امیدوارم در این دوره این مبحث بررسی و به سرانجام برسد.

شیرزاد خواستار مکانیزه شدن آرامستانهای شهرداری رشت شد و بیان کرد: شهر رشت به عنوان کلانشهر بایداز چنین خدماتی برخوردار باشد تا مخاطرات بهداشتی کاهش و به حفظ کرامت اموات و خانواده‌هایشان توجه شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت خواستار استقرار شعبه بانکی در آرامستان رشت شد و گفت: استقرار دفتر پزشکی قانونی در دولت آباد امری ضروری است و نماینده دادستانی هم به واسطه اینکه برخی از پرونده های پزشکی نیازمند حضور نماینده دادستانی است باید مورد توجه قرار بگیرند .

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این جلسه با اشاره به برگزاری همایش یکروزه سرویسهای بهداشتی گفت: امیدوارم با برگزاری چنین همایشهایی شاهد حضور سرمایه گذاران و توسعه همه جانبه رشت باشیم.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: در گذشته تفاهم نامه هایی با اداره اوقاف و امور خیریه گیلان انجام شد و طی آن قرار بود برخی از مساجد بصورت شبانه روز دربهایشان گشوده و مسافرین و شهروندان از سرویسهای بهداشتی مساجد استفاده کنند.

شیرزاد خواستار توجه به بهداشت و رفع گندزدایی از سرویسهای بهداشتی سطح رشت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز