خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت :

قطعات پازل توسعه در رشت به درستی چیده نشده اند

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۵۸۱

شهردار رشت گفت: نقش رشت در جاده ابریشم، شهرهای اسلامی، عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی، ۳۰ تا ۳۵ میلیون گردشگر و استعدادها و ظرفیت های خدادادی که در این استان وجود دارد قطعات پازلی هستند که هنوز به خوبی در کنار هم قرار نگرفته اند.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ همایش "شهرخلاق خوراک شناسی رشت و روز جهانی غذا" با حضور مسئولان شهری رشت در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

شهردار رشت با اشاره به ظرفیت های موجود در این شهر گفت: باید از امتیازات و ظرفیت های موجود در رشت به خوبی بهره برداری کرد و یکی از داشته های امروز ما امتیاز شهر خلاق خوراک شناسی است که توسط سازمان یونسکو به رشت اختصاص داده شده است. این امتیاز با بهره برداری از ظرفیت های پیشینیان از حدود دو و نیم سال قبل در رشت رقم خورده است.

مسعود نصرتی همچنین افزود: امروزه شهرها برای توسعه صنعت گردشگری در تلاشند و از آنجا که دولت بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و برنامه ششم توسعه، صنعت گردشگری به عنوان پیشاهنگ صنایع برای افزایش تولید، افزایش منابع ناخالص ملی و رونق کسب و کار تعریف شده است و با شیوه های سنتی قابلیت جذب گردشگر به سادگی وجود ندارد و رقابت زیادی وجود دارد تمایل به کارهای خلاقانه و نوآورانه بیشتر شده است.

 وی با اشاره به اینکه سالانه ۳۰ میلیون نفر گردشگر وارد شهرهای گیلان می شوند تصریح کرد: باید بدانیم به چه شکل برای این جمعیت ورودی قابل توجه که سالانه به این استان می آیند برنامه ریزی کنیم.

شهردار رشت با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد اشاره داشت: شهر رشت یکی از ۳۹ شهر راه ابریشم است که از بین این ۳۹ شهر تنها ۷ شهر از امتیاز منطقه آزادبرخوردارند.

مسعود نصرتی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۶ برای رونق بخشیدن به شهرهای راه ابریشم بین دولت های ایران و چین ۶ تفاهم نامه اساسی از نگاه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری نوشته شده است افزود: نقش رشت در جاده ابریشم، شهرهای اسلامی، عنوان شهر خلاق خوراک شناسی، ۳۰ تا ۳۵ میلیون گردشگر و استعداد ها و ظرفیت های خدادادی که در این استان وجود دارد قطعات پازلی هستند که هنوز به خوبی در کنار هم قرار نگرفته اند و تولید اشتغال و رونق اقتصادی از اثرات چیدمان درست پازل در رشت است.

 وی در ادامه گفت: آیا فقط ۱۷۰ نوع خوراکی که هنرمندانه در رشت طبخ می شود کفایت می کند؟ آیا ما نباید شهر را بر اساس برنامه چشم انداز طوری تعریف کنیم که برای تمام سلایق گردشگری، زمینه های لازم را داشته باشیم؟ اگر می خواهیم مقصد گردشگری باشیم باید شهر را بر اساس سلایق مختلف تجهیز کنیم. باید بناهای تاریخی احیا شود. باید مشکلات ترافیکی این شهر از بین برود. اگر مبحث خوراک شناسی به بهترین نحو پیگیری شود اما گردشگر ۳ ساعت در ترافیک این شهر بماند یکی از اساسی ترین قطعات پازل نقص خواهد داشت. در حالیکه همه قطعات در کنار هم نقش ایفا می کنند.

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت شهروندان گفت: شهروندان خودشان را صاحب نقش بدانند. اگر موفق عمل کنیم رونق کسب و کار و فروش بیشتر محصولات کشاورزی و رشد اقتصادی خواهیم داشت و چرخه فعالیت حرکت می کند و مشکل اشتغال کاهش پیدا می کند. اما برای این اهداف تنها با عنوان شهر خلاق خوراک شناسی با یک قطعه پازل نمی توانیم به نتیجه برسیم هرچند بزرگترین امتیاز در اختیار ما است.

 نصرتی با اشاره به برگزاری اجلاس جاده ابریشم در چهارم آبان ماه در نیشابور اظهار داشت: یکی از دبیرخانه های مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم مرتبط با حوزه خوراک شناسی را برای رشت تدارک خواهیم دید و تلاش می کنیم از این ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم.

 وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت محیط زیست شهری رشت باید به خوبی استفاده کنیم، تصریح کرد: افرادی که وارد شهر رشت می شوند باید ببینند از تمام تجهیزات نوین برای معرفی رشت استفاده شده است و در چشم انداز اهداف و ماموریت های ترافیکی نیز این مساله باید دیده شود.

شهردار رشت در پایان با اعلام اینکه می خواهیم انتظارات اجتماعی را بالا ببریم افزود: اگر در فراهم کردن زیرساخت موفق عمل نکنیم مطمئنا نتایج ضعیفی در اهداف به دست می آید. چهره های تاثیرگذاری در همین جلسه حضور دارند که می توانند در سطح ملی کمک های شایانی داشته باشند. باید با چشم انداز مشخص و کمک یکدیگر به سمت دستیابی به اهداف حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز