خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان رشت عنوان کرد:

جلب اعتماد شهروندان مهمترین اقدام مدیریت شهری است/ شهرداری‌های رشت برنامه محور باشند

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۵۷۷

فرماندار رشت با بیان اینکه مهمترین کار مدیریت شهری جلب اعتماد شهروندان است، تصریح کرد: مجموعه شهرداری با اعتماد سازی می‌تواند گام های موثری را در مدیریت شهری بردارد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیروس شفقی در جلسه تودیع و معارفه شهردار کوچصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری، شهرداری و شوراهای اسلامی سه رکن اساسی و مهم در موفقیت مدیریت شهری هستند، گفت : همان طور که شهروندان حقوقی را بر گردن مدیریت شهری دارند به همان تناسب مدیریت شهری نیز بر گردن شهروندان حقوقی دارد که باید اعمال شود.

فرماندار شهرستان رشت افزود: مدیریت شهری شامل زیرساخت‌های شهری امکانات شهر و ثروت و منابع شهر است که باید شهرداری در حفظ آن بکوشد .

وی با بیان اینکه مهمترین کار مدیریت شهری جلب اعتماد شهروندان است، تصریح کرد: مجموعه شهرداری با اعتماد سازی می‌تواند گام های موثری را در مدیریت شهری بردارد.

شفقی ادامه داد: با شفاف سازی امور، اطلاع رسانی دقیق و درآمد و هزینه هایی که شهرداری دارد جهت  آگاهی مردم از مسائل شهرداری سبب خواهد شد اعتماد مردم به مجموعه مدیریت شهری جلب شود.

وی با بیان اینکه در قانون برای ایجاد تعادل درآمد و هزینه ها به روشنی بیان شده است، گفت : بر اساس قانون تناسب 60 درصد درآمد جاری و 40 درصد عمرانی باید در شهرداری ها رعایت شود .

فرماندار رشت یکی ازمهمترین عوامل عقب افتادگی حقوق پرسنل در شهرداری ها را عدم رعایت این قانون دانست و افزود : باید در این زمینه نظارت از سوی شوراها افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش بودجه شهرستان رشت گفت : شهرستان رشت امسال توانست اعتباری بالغ بر 140میلیارد تومان دریافت کند که سهم بخش کوچصفهان 14 میلیارد تومان شد که نسبت به سال گذشته 6 میلیارد افزایش داشته است .

شفقی با ابراز گله مندی از شهرداری های شهرستان رشت افزود : بسیاری از شهرداری های شهرستان رشت برای جذب منابع اعتباری پیگیری های لازم را انجام نمیدهند.

وی ادامه داد: امسال به شهرداری کوچصفهان بیش از 2 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی این شهر اختصاص داده شده است.

فرماندار رشت در پایان از همه شهرداری های شهرستان خواست تا طرح و برنامه های موثر در توسعه شهری ارائه دهند تا اعتبارات مناسبی را بتوانند برای شهر خود جذب کنند.

درپایان این مراسم از زحمات رنجکش سرپرست شهرداری کوچصفهان قدرانی شد و فرزانه به عنوان شهردار جدید کوچصفهان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز