خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت:

رانش اخیر دفنگاه زباله پروژه احداث تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان را تخریب کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۷۶۴

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت گفت: رانش اخیر دفنگاه زباله در سراوان پروژه احداث تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان را تخریب کرد.

به گزار ش ایلنا از رشت، رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در نشست مشترک کمیسیون‌های "بهداشت و محیط زیست" و "توسعه و عمران" شورای شهر با ارائه ی گزارشی از اقدمات انجام شده، گفت: رانش اخیر دفنگاه زباله در سراوان پروژه ی احداث تصفیه خانه ی شیرابه ی لندفیل سراوان را تخریب کرد.

علیرضا حاجی پور با تاکید بر اینکه دیگر امکان اجرای پروژه ی تصفیه خانه در این مکان وجود ندارد این موضوع را هم مورد تاکید قرار داد که این رانش همچنین سبب شده حدودا برای ۵ سال مکان برای دفن مهیا شود و پیشنهاد می گردد مکان دیگری برای دفن بهداشتی و مهندسی پسماند در نظر گرفته شود.
وی به مجموعه اقداماتی که در لندفیل سراوان انجام شده است نیز اشاره کرد و گفت دیواره سازی و نصب گاردریل در ورودی محل دفنگاه و همچنین فنس کشی دور لندفیل سبب شد تا از ورود احشام به محل دفن زباله جلوگیری شده و از گسترش و پراکنش آلودگیها پیشگیری گردد.
وی به سمپاشی مستمر زباله ها نیز اشاره کرد و خاطر نشان نمود: این اقدام مانع از رشد و تکثیر حشرات موذی در لندفیل سراوان شده است.
علیرضا حاجی پور سپس گفت: برای پیشگیری از خطر انفجار زباله های دپو شده در لندفیل سراوان ۲۴ حلقه چاه در کوه زباله ها حفر شد و با لوله هایی گازهای متان و دی اکسید کربن تولید شده که می توانست خطرساز باشد از لندفیل خارج گردید.
وی تاکید کرد همراستا با این اقدامات یک سلول بهداشتی جدید نیز برای دفن اصولی زباله ها در نزدیکی لندفیل سراوان ایجاد گردید تا بسیاری از زباله های تولیدی رشت در این سلول به شکل اصولی و فنی دفن شود.
وی گفت: ویژگی این سلول بهداشتی این است که می تواند شیرابه های زباله را از پایین به هر سمت که طراحی شده هدایت نماید و در نهایت پس از پر شدن کامل سلول روی آن با شن و خاک پر شده و حتی فضای سبز روی زباله های دفن شده در سلول بهداشتی ایجاد گردد.
وی خواستار حمایت و همکاری اعضای شورای شهر رشت برای تهیه ی ماشین آلات مورد نیاز و خرید تجهیزات لازم برای اجرای پروژه های این سازمان شد و گفت: آلان با حداقل امکانات داریم کار دفن اصولی زباله ها را به طوری که برای ساکنان روستاهای اطراف مشکل ایجاد نکند؛ انجام می دهیم.
رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در ادامه به وضعیت نامناسب لندفیل سراوان در زمانی که این مکان را تحویل گرفته بود نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای فعالیتم در این سازمان در تیر ماه ۹۵ وضعیت لندفیل سراوان بسیار نامناسب بود و بوی تعفن و آلودگی اهالی روستاهای اطراف را به شدت آزرده خاطر کرده و هر لحظه احتمال انفجار و یا بروز بحران در این لندفیل وجود داشت اما هم اکنون با مجموعه اقداماتی که صورت پذیرفته خوشبختانه این مکان از وضعیت مناسب و قابل قبول برخوردار شده و تا پیش از رانش اخیر هم کارها به طور روتین و با برنامه ریزی مشخص پیش می رفته است.
حاجی پور در پایان سخنان خود تاکید کرد : برای حل مساله ی سراوان منهای اینکه اقدام اصولی احداث زباله سوز و افزایش ظرفیت کارخانه ی کود آلی است، اعضای شورای شهر و مدیریت شهری باید به لزوم توجه به لندفیل و اختصاص بودجه برای تامین نیازهای دفن اصولی زباله اهتمام ورزند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز