خبرگزاری کار ایران

در دیدار پروفسور رحیم آونگ با مسرور مطرح شد:

توسعه همکاری‌های مشترک علمی و تاسیس شعبه دانشگاه دولتی UITM مالزی در منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۶۰۱

نماینده دانشگاه دولتیUITM مالزی در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی درخصوص توسعه همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی و تاسیس شعبه دانشگاه دولتی UITM مالزی در منطقه آزاد انزلی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، پروفسور رحیم آونگ از مدیران وزارت علوم و نماینده دانشگاه دولتی UITM مالزی با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار کرد و در خصوص راهکارهای توسعه همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی ایران با کشور مالزی با استفاده ازظرفیت های منطقه آزاد انزلی و تاسیس شعبه دانشگاه دولتی  UITM مالزی در این منطقه به بحث و تبادل و نظر پرداخت.

مسرور در این دیدار با بیان اینکه با آمادگی کامل از تاسیس دانشگاه های خارجی در منطقه استقبال می کنیم، برنامه های حمایتی  این سازمان را برای فعالیت شعبه دانشگاه دولتی UITM مالزی در منطقه تشریح و اظهار داشت : منطقه آزاد انزلی با توجه به وظایف قانونی و اختیارات محوله علاوه بر حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی و فرهنگی در حوزه‌های علمی و پژوهشی نیز در حال فعالیت و خدمات رسانی بوده و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد انزلی، تقویت روابط بین المللی آموزشی و جذب دانشجویان خارجی را سرلوحه اهداف علمی و آموزشی خود قرار داده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان با اشاره به مشترکات موجود با کشور مالزی و ابراز علاقه به برقراری ارتباطات فرهنگی و علمی با مردم مالزی تصریح کرد: حضور دانشگاه های معتبر خارجی در منطقه علاوه بر اینکه موجب عدم مهاجرت دانشجویان ایرانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های بین المللی دارند خواهند بود، در جذب دانشجویان خارجی به منطقه نیز بسیار موثر واقع می شوند.

پروفسور رحیم آونگ نماینده دانشگاه UITM مالزی در این دیدار، با ارائه طرح تاسیس شعبه دانشگاه دولتی مالزی و شهرک دانشگاهی در منطقه آزاد انزلی این منطقه را مکان مناسبی برای فعالیت های علمی و پژوهشی اعلام کرد و افزود: ایران از گذشته مرکز تمام علوم اسلامی بوده و دانشمندان بزرگی را به جهان معرفی کرده است. با توجه به اینکه امروزه ارتباطات علمی و پژوهشی دانشگاه ها بسیار محدود شده است با تاسیس این شعبه از دانشگاه دولتی مالزی در منطقه آزاد انزلی می توانیم پلی باشیم برای انتقال دستاوردهای علمی و اجرای برنامه های استاندارد دانشگاه های بزرگ و معتبر جهان در ایران که این امر خود می تواند تاثیرات علمی بسیار بالایی در ایران داشته باشد.

گفتنی است در این دیدار معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان، مدیر موسسه آموزش عالی پارسه نیز حضور داشتند و از زیرساخت های آموزشی منطقه بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز