خبرگزاری کار ایران

محمد آراسته خبر داد:

ممنوعیت فعالیت‌های معدنی خارج از چارچوب قوانین و ضوابط

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۷۴

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ممنوعیت فعالیت های معدنی خارج از چارچوب قوانین و ضوابط خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد آراسته در دومین کمیته بررسی معادن استان به صراحت اعلام کرد: کلیه پرونده های معدنی استان بازنگری خواهد شد و از هر گونه فعالیت های معدنی خارج از چارچوب قوانین و ضوابط جلوگیری بعمل می آید.
 
وی نقش و جایگاه مسئولان فنی معادن را در رعایت قوانین و نظارت بر فعالیت های معدنی حائز اهمیت دانست و اعلام کرد: فارغ التحصیلان رشته‌های معدنی که از نظام مهندسی معدن به عنوان مسئول و ناظر فنی به معادن معرفی می شوند به حدود و وظایف قانونی و حقوقی خود به طور کامل عمل نمایند.
 
آراسته از مسئولان فنی بعنوان بازوی نظارتی بر معادن یاد کرد و اذعان داشت: ناظر فنی معادن با ارائه گزارش دقیق کارشناسی و فنی از معادن مورد استحصال می تواند هم به بهره برداران معادن و هم به سازمان خدمات مطلوبی جهت ساماندهی امور برداشت ها و اکتشافات معدنی در سطح استان ارائه نمایند.

وی با اشاره به برخی از کم دقتی ها در برداشت های معدنی استان، به شدت تاکید کرد: در صورت عدم نظارت صحیح و قصور کارشناسان مسئولین فنی معادن، ضمن ابطال پروانه اشتغال ناظران فنی، از ادامه فعالیت های آنان در کلیه معادن جلوگیری خواهد شد و بهره بردار معدن مورد نظر نیز دچار خسارت شده و اعمال قانون خواهد شد.
 
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: صرف نظر از کلیه چالش های معدنی موجود در استان،ضوابط معدنی و یکپارچگی امور معدنی و میزان ذخایر آن ها به صورت مدام رصد خواهد شد و کلیه فرایند های فعالیت های معدنی در سامانه کاداستر ثبت و نظارت خواهد شد.

محمد آراسته درجلسه کمیته بررسی معادن استان دستور اعزام تیم های کارشناسی جهت بررسی وضعیت معادن را صادر کرد و تصریح کرد: امکانات لازم برای حضور کارشناسان حتی در معادن صعب العبور فراهم شود و گزارش کامل از 112معدن فعال استان با دقت هرچه بیشتر حداکثر تا پایان مهر ماه به تفکیک تهیه شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مماشات در واگذاری محدوده های معدنی و صدور اجازه برداشت کانسارهای معدنی تحت هیچ شرایطی مورد پذیرش نیست و بر اساس قانون معادن، بهره برداران فقط می‌توانند در چارچوب قانون میزان کانی های معدنی را به مقداری که در پروانه بهره برداری مشخص شده و اجازه برداشت آن توسط این سازمان صادر شده است استفاده نمایند و پس از آن، باید محدوده را آزاد نمایند چون بهره بردار معدن، مالک معدن نیست و کلیه معادن جزء انفال هستند و پس از بهره برداری باید مجدداً در اختیار دولت قرار گیرند.

گفتنی است هم اکنون استان گیلان دارای 112 معدن فعال است که زمینه اشتغال بیش از 1785 نفر به صورت مستقیم در استان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز