خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهررشت؛

طرح پیوستن رشت به شهرهای تالابی تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۲۷

دهمین جلسه شورای شهر رشت در تالار شورا برگزار شد که در این جلسه با موافقت اعضای شورای شهر ، رشت به شهر تالابی پیوست.

به گزارش ایلنا از رشت، علوی رییس شورای شهر در ابتدا با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و مدافع حرم از دو عضو شورای اسلامی، عبداللهی و رمضان پور به عنوان عضوی از خانواده شهدا با اهدای لوحی تجلیل کرد.
فاطمه شیرزاد نیز بواسطه تقدیر نشدن توسط اعضای شورا در این جلسه ابراز ناراحتی کرد و بیان داشت:همسر بنده از رزمندگان جمهوری اسلامی هستند که در این جلسه ارزشی برای ایشان قائل نشدند.
اولین دستور جلسه اصلاحیه نرخ سرویس مدارس بود که در جلسه مطرح شد و حاجتی در این خصوص اظهار داشت: افزایش ١٠ تا ١٢ درصدی این نرخ در سال جاری رقم معقولی می باشد.
این طرح بصورت دو فوریتی به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.
لایحه بعدی اخذ مجوز دیوار گذاری و پاک سازی املاک مشمول ماده ١١٠ قانون شهرداری ها بود که فرهام زاهد در این رابطه بیان داشت:نیاز است به جهت آلودگی صرفا پاک سازی و مستند سازی این زمین ها به تصویب کشیده شود، به مالکین ابلاغ شود و سپس شهرداری جهت پاک سازی ورود کند.
رسولی عضو دیگر شورا در ادامه ضمن تسلیت ایام محرم با اشاره به دستور مذکور اذعان داشت:ابعاد زمین ها قابل ملاحظه است و قرار شد نظامی برای آن تعیین شود ،ما نمی توانیم عموما یک مجوز کلی برای پاک‌سازی و دیوار‌گذاری صادر کنیم چرا که باید به دغدغه‌های آن توجه بیشتری شود و همچنین بحث بودجه‌ای ،مجوز و شهرسازی آن باید بررسی شود.
زاهد افزود:بودجه‌ای از شهرداری برای دیوار‌کشی در نظر گرفته نشده‌است اما این آلودگی‌ها چهره شهر را زیر سوال می‌برد.
رسولی تصریح کرد:این پاکسازی ها فعلا برای زمین‌های سند دار صورت گیرد و زمین های نسخی بصورت موردی و مجزا مورد بررسی قرار گیرد.
نظر کمیسیون ضمن قرائت به رای گذاشته شد (( صرفا پاکسازی با ابلاغ به مالکین)) و تصویب شد
دستور سوم اعزام تیم شطرنج شهرداری رشت به مسابقات قهرمانی شطرنج شهرهای آسیا بود که با مبلغ ٤٥ میلیون تومان مطرح شد که توسط اعضای شورا تصویب شد.
همچنین کمک مالی ٢ میلیونی به دو نفر از کارکنان شاغل شهرداری جهت تهیه جهیزیه فرزندان خود در این جلسه عنوان شد که با نظر اعضای شورا به تصویب رسید
دستور پنجم نامگذازی معابر بود که در شورا مطرح شد ،متن این مصوبه قرائت شد و مورد بررسی قرار گرفت.
این مصوبه با رای اکثریت شورا تصویب شد.
طرح پیوستن شهر رشت به شهرهای تالابی طرح دیگری بود که مطرح شد.
علوی در رابطه با این طرح گفت:این طرح با نظر مثبت کمیسیون های فرهنگی و کمیسیون بهداشت محیط زیست به صحن رشت وارد شد.
علوی افزود: این یک فرصت مناسب در جهت تمرکز بر روی غرب شهر رشت است که بتوانیم شهر رشت را بعنوان اولین شهر تالابی کشور برای اولین بار در جهان مطرح کنیم.
وی تصریح کرد:این امر یکی از محورهای توسعه شهر رشت می باشد که ان شاءالله به ثبت خواهد رسید.
فاطمه شیرزاد در این رابطه اظهار داشت:تالاب شهر رشت بزرگترین تالاب خاورمیانه است که حساسیت های بالایی داشته و روز چهارشنبه هم جلسه ای برای بحث نهایی در این خصوص برگزار خواهد شد و انشالله مسئولین استانی در ثبت رشت بعنوان اولین شهر تالاب در کنار ما باشند.
در ادامه این طرح به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز